رهبریمدیران بد

مدیر خوبی نیستید اگر…

0

10 علامتی که نشان می‌دهند شما مدیر خوبی نیستید.

اگر از یکی از کارمندان شرکت بپرسید چه نظری در مورد مدیریت شما دارد، احتمال اینکه پاسخ او صد در صد صادقانه باشد پایین است. از آنجایی که شما قدرت اخراج کردن او را دارید، او احتمالا اشتباهات شما را نخواهد گفت.

شاید بپرسید اصولا چرا باید چنین سوالی از کارمندان خود بپرسید. بالاخره شما رئیس هستید. پاسخ واقعا ساده است. تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر از ۷۰ درصد نیروی کار بی‌انگیزه هستند. دلیل عمده این بی‌انگیزگی ریشه در دوست نداشتن مدیر دارد که اصطلاحا به آن “مدیری از جهنم” نیز گفته می‌شود.

با این حال هیچکدام از این کارمندان با گفتن این موضوع ریسک اخراج شدن را به جان نمی‌خرند. و به دلیل این بی میلی آنها، شما باید نگاه دقیق و عمیقی به رفتار خود داشته باشید و به اندازه کافی شجاع باشید تا علائمی که نشان دهنده خوب نبودن مدیریت شما هستند را درک کنید.

در اینجا ۱۰ علائمی را که نشان می‌دهند شما مدیر خوبی نیستید، مرور می‌کنیم.

  1. نگرش شما این است: “ما کارها را به این روش انجام می‌دهیم. اگر دوست ندارید می‌توانید بروید.”

    رهبران بزرگ همیشه در حال رشد و تغییر هستند. آنها هیچوقت این نگرش را به کارمندان منتقل نمی‌کنند.

  2. همیشه تلاش می‌کنید خوب باشید.

    رهبران بزرگ می‌دانند چه چیزی واقعا اهمیت دارد. آنها دلیل و هدف خود را می‌دانند. اداره کردن یک شرکت آزمون محبوبیت نیست که مدیر تلاش کند در آن برنده شود. اگر شما عمده وقت خود را در تلاش هستید تا با دیگران خوب باشید، آنگاه شما در حال مدیریت نیستید.

  3. در جزئیات دخالت می‌کنید.

    رهبران بزرگ مشارکت می‌کنند، اما در ریزترین مسائل دخالت نمی‌کنند. یک مدیر خوب فکر نمی‌کند که همه کارها را خودش باید انجام دهد. بلکه به کارکنان خود اعتماد می‌کند و می‌داند که آنها به نحو احسن کارها را انجام خواهند داد.

  4. همه فکر و ذکرتان اعداد و ارقام است.

    رهبران بزرگ قبل از هر چیزی مدیر روابط و ارتباطات هستند. آنها نمی‌توانند همیشه روی نتیجه تمرکز کنند. به خاطر داشته باشید که ویژگی شخصیتی شماره یک رهبران بزرگ این است که برای کارکنان خود ارزش قائل هستند.

  5. شما آشکار و پنهان از دیگران خوشتان نمی‌آید.

    رهبران بزرگ به روابط کاری اهمیت می‌دهند. آنها دیگران را دوست دارند و از رشد کردن دیگران خوشحال می‌شوند. اگر دیگران را دوست نداشته باشید به هیچ عنوان به درد مدیریت نمی‌خورید.

  6. اعتبار دیگران را می‌دزید.

    رهبران بزرگ به دیگران اعتبار می‌دهند. رهبران بد اعتبار چیزی که به آنها تعلق ندارد را می‌دزدند و اساس رفتار آنها “دروغ‌های منطقی” است که به خودشان می‌گویند. اما بر خلاف همه چیز هایی که همیشه شنیده‌اید، شما تنها کسی نیستید که اهمیت دارد.

  7. دلسوزی و همدلی ندارید.

    رهبران بزرگ هوش عاطفی فوق‌العاده بالایی دارند. اگر نمی‌توانید مبحث مدیریت را درک کنید وارد آن نشوید.

  8. خودشناسی ندارید.

    رهبران بزرگ همیشه در حال خودشناسی بیشتر هستند. چون آنها می‌دانند خودشناسی ریشه همدلی و دلسوزی واقعی است.

  9. کارکنان به شما اعتماد ندارند.

    رهبران بزرگ بسیار درستکار هستند. آنها در صحبت یک چیز نمی‌گویند و در عمل کار دیگری انجام دهند. اگر شما اینگونه هستید به سرعت اعتماد کارکنان خود را از دست خواهید داد.

  10. زندگی شخصی خود را محرمانه نگه می‌دارید.

    رهبران بزرگ با کارکنان خود رابطه نزدیک دارند. آنها کارکنان خود را می‌شناسند و به آنها اهمیت می‌دهند. رهبران بزرگ به کارکنان خود اجازه می‌دهند با شخصیت واقعی آنها آشنا شوند.

اگر بعد از خواندن این مقاله گفتید: “درست است، اما شما متوجه نیستید،” منظور واقعی شما این است که مدیر خوبی نیستید. در اینصورت تا زمانی که این واقعیت تلخ را قبول نکنید هیچکس نمی‌تواند به شما کمک کند.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/281886

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *