SEO

در سال ۲۰۱۶ شرکت ها ۶۵ میلیارد دلار برای SEO هزینه خواهند کرد، که بیشتر آن هدر خواهد رفت.

0

 موتور های جستجو

آیا می‌دانید روغن مار چیست؟ روغن مار یک اصطلاح است که برای توصیف محصولات و یا خدماتی استفاده می‌شود که در مورد کیفیت و مفید بودن آنها شک و تردید وجود دارد و هیچ منبع موثقی وجود ندارد که بتواند سودمند بودن آنها را تایید کند. اگر این لینک ویکیپدیا را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که روغن مار واقعی برای درمان همه بیماری‌ها تجویز می‌شد. از زخم‌های کوچک گرفته تا آرتروز و بیماری‌های پوستی.

اخیرا مطالعه‌ای انجام شده که ادعا می‌کند در سال میلادی جاری شرکت‌ها ۶۵ میلیارد دلار برای SEO هزینه خواهند کرد.

اکنون، همانطور که عنوان مقاله اشاره می‌کند، به باور من صنعت SEO و به طور کلی بازاریابی دیجیتال مملو از فروشنده‌های روغن مار است. اشخاصی که کاملا آگاهانه محصولی به مشتریان می‌فروشند که برای آنها مفید نخواهد بود و یا خودشان می‌دانند که کیفیت پایینی دارد.

اجازه دهید برای شما توضیح دهم. من مدیر یک آژانس بازایابی هستم و هر هفته چندین داستان ترسناک درباره پول‌های هدر رفته، سایت‌هایی که به دلیل ایجاد تغییرات متحمل زیان شده‌اند، کمپین‌های دیجیتال که هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند و چیز‌های دیگری می‌شنوم که باعث وحشت صاحبان کسب و کار‌ها و بازاریاب‌ها می‌شود. این داستان‌ها نمونه‌های تکامل یافته داستان‌های ترسناکی هستند که ما در زمان کودکی برای یکدیگر تعریف می‌کردیم. با این تفاوت که این داستان‌ها به از دست رفتن میلیون‌ها دلار پول منجر می‌شوند. خیلی وحشتناک است. می‌دانم.

همانطور که اشاره کردم، من مدیر یک آژانس بازاریابی هستم و احتمالا شما فکر می‌کنید که ما درک و شناخت بسیار خوبی از بازاریابی داریم. اما اگر به پوشه هرزنامه‌های (همان اسپم) ایمیل ما نگاهی بیاندازید اینگونه فکر نخواهید کرد. من روزانه صدها ایمیل از بازاریاب‌هایی دریافت می‌کنم که ادعا می‌کنند سایت ما را به سایت شماره ۱ در گوگل تبدیل خواهند کرد (دروغ محض) و یا ادعا می‌کنند که در عرض چند هفته هزاران بازدید کننده جذب سایت ما خواهند کرد (دروغگو دشمن خداست). آنها می‌گویند سایت ما ایرادهای بسیاری دارد و قوانینی که برای موتور‌های جستجو مهم هستند را نقض می‌کند و اگر آنها را برطرف نکنم شرکت من به طرز فجیعی نابود خواهد شد. (واقعا؟ با لحن خانم شیرزاد بخوانید)

اینها نمونه های آشکار روغن مار در صنعت بازاریابی دیجیتال و SEO هستند.

برای دیدن نمونه‌های کمتر آشکار، به طور دلخواه یک آژانس تبلیغاتی انتخاب کرده و با تیم فروش آنها صحبت کنید. به احتمال زیاد در نهایت با کسی صحبت خواهید کرد که به شما تضمین می‌دهد اگر روی SEO تمرکز کرده و سرمایه‌گذاری کنید، بزرگترین آرزوهای شما محقق خواهند شد. و یا می‌توانید با شرکتی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند صحبت کنید. در اینصورت، سلاح مخفی آنها شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. در هر دو صورت آنها ادعا خواهند کرد که توانایی درمان بیماری سایت شما را دارند و اگر همین حالا دست به کار شوید، به نتیجه رسیدن شما تضمین شده است.

ببینید، به عنوان کسی که برای بیش از یک دهه در زمینه SEO و دیگر رسانه‌های دیجیتال فعالیت کرده است، به جرات به شما می‌گویم که هیچ سلاح مخفی وجود ندارد و هیچ چیزی تضمین نشده است. همچنین می‌دانم که برای بعضی از شرکت‌ها SEO کارآیی نخواهد داشت. همانطور که PPC (پرداخت به ازای کلیک) و یا شبکه‌های اجتماعی برای بعضی از شرکت‌ها موثر نخواهد بود. همانطور که تبیلغات و بیلبوردها برای همه صنایع جواب نخواهد داد، پس چرا بازاریابی دیجیتال از این قاعده مستثنی باشد؟

اما بیایید بررسی کنیم چه چیزی باعث می‌شود بسیاری از سرویس‌های SEO مانند روغن مار باشند و اطلاعاتی به شما بدهیم تا بتوانید از خودتان محافظت کنید.

چرا روغن مار است؟

روغن مار در صنعت پزشکی بوجود آمده است. از آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شد. در زمان‌های قدیم فروشنده‌ها به راحتی می‌توانستند مردم را فریب دهند. چون در آن زمان کسی چیزی در مورد بدن انسان نمی‌دانست. اطلاعات پزشکی در دسترس نبود. و از آنجا که وضعیت پزشکی به طور طبیعی برای انسان ترسناک است، مبتلایان به بیماری آماده بودند هر چیزی که به آنها گقته می‌شود را باور کنند.

در رابطه با روغن مار، اینترنت نیز مانند صنایع پزشکی است. همانطور که می‌دانید اینترنت آنقدر‌ها قدیمی نیست و در ۲۰ سال گذشته اوج گرفته است. با این حساب بسیاری از مردم از زیر و بم آن خبر ندارند. مانند وضعیت پزشکی مردم می‌توانند بفهمند که یک جای کار درست نیست. اما به طور دقیق نمی‌دانند دلیل این درست نبودن چیست. اینجاست که فروشنده‌های روغن مار وارد می‌شوند.

تا زمانی که مشتریان نا آگاه وجود داشته باشند، افراد گرگ صفتی وجود خواهند داشت که از این شرایط سود ببرند. و با ۶۵ میلیارد دلاری که این وسط وجود دارد، از همین حالا خیابان‌ها از روغن‌های مار خیس شده‌اند.

من چه چیزی دیده‌ام؟

با اینکه بعضی از روغن‌های مار بی خطر هستند، اما زمانی که پای روغن‌های مار بازاریابی دیجیتال در میان باشد، اوضاع فرق می‌کند. برای مثال، چند سال قبل مقاله‌ای در مورد یک شرکت بزرگ نوشتم که به دلیل فعالیت‌هایی که در حوزه بازاریابی دیجیتال انجام داده بودند، سایت آنها از صفحه نتایج جستجوی گوگل حذف شده بود. کارهای آنها به اندازه‌ای اشتباه بود که در نهایت منجر به ناپدید شدن آنها از صفحه نتایج جستجوی گوگل شده بود. بی ضرر است. درست؟ نه اشتباه می‌کنید. این شرکت به شدت متکی به مشتریانی بود که به واسطه حضورشان در صفحه نتایج جستجو با مراکز تماس آنها ارتباط برقرار می‌کردند. در این مراکز تماس چندین نفر کارمند مشغول کار بودند. آنها خانواده داشتند. قسط وام مسکن پرداخت می‌کردند و به درآمدی که از این کار داشتند وابسته بودند.

خوب زمانی که کسی با آنها تماس نگیرد، شرکت به سختی می‌تواند نیرو‌های فروش خود را حفظ کند. با اینکه شرکت تمام تلاش خود را کرد تا شرایط را مدیریت کند، اما در نهایت مجبور شد با واقعیت روبرو شود و کل دپارتمان فروش را معلق کرد.

پس شرکتی که به فروشنده روغن مار اعتماد کرد در نهایت مجبور شد تقریبا ۵۰ نفر را از کار اخراج کند. من مطئن هستم که خانواده این افراد مشکلات اقتصادی زیادی متحمل شدند.

بنابراین، بله، روغن مار SEO در اقتصاد دیجیتال عصر حاضر می‌تواند به شدت خطرناک باشد.

کسب و کارها چگونه باید از قربانی شدن جلوگیری کنند؟

این بخش احتمالا مهم‌ترین بخش این مقاله است. همانطور که قبلا اشاره کردم، دلیل اینکه این افراد می‌توانند طعمه خود را شکار کنند، کمبود اطلاعات است. به همین دلیل شما باید اطلاعات خود را بالا ببرید. در مورد موضوعی که می‌خواهید با طرف مقابل بحث کنید، تحقیق کنید. نکات مشخصی برای بحث انتخاب کنید و سوالاتی که برایتان مهم هستند را تعیین کنید. با اینکار می‌توانید فروشنده‌های تقلبی روغن ماهی که حتی نمی‌توانند دست چپ و راست خود را تشخیص دهند شناسایی کنید.

زمانی که این فروشنده ها را مانند علف هرز وجین کردید، آنگاه به دنبال آژانس‌ها و شرکت‌هایی باشید که واقعا این کاره هستند. سوابق موسسان شرکت را بررسی کنید و نظر مشتریان آنها را جویا شوید. از آنها بخواهید نمونه کارها، رضایت نامه‌های مشتریان و منابع خود را نشان دهند. فقط به ظاهر کار نگاه نکنید. تصور نکنید چون آنها می‌توانند یک پاور پوینت خوب درست کنند پس می‌توانند خدمات خوبی به شما ارائه دهند. من صدها نفر را دیده‌ام که با حضور در یک جلسه فریبنده گول ظاهر کار را خورده‌اند و تمام آرزو‌های خود را به باد داده‌اند. از این به بعد تمام شرکت‌هایی را که به طور ۱۰۰ درصد با آنها احساس راحتی نمی‌کنید کنار بگذارید.

حال که به سومین مرحله از انتخاب خود رسیده‌اید، باید از نزدیک شاهد تمام چیزهایی باشید که برای شما انجام می‌دهند. شرکتی را که به شما اجازه دسترسی کامل به تمام خدماتی که به شما ارئه می‌هند را نمی‌دهد، کنار بگذارید. به دفعات دیده‌ام که شرکت‌ها محصولات بنجل و خدمات بی کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهند. اما چون مشتریان از چند و چون آنها آگاهی ندارند نمی‌توانند آنها را کنار بگذارند.

به همین دلیل شما باید مطمئن شوید شرکتی که با آن کار می‌کنید تمایل داشته باشد همه کارهایی که انجام می‌دهد را به شما نشان دهد و واقعا راغب باشد زمان گذاشته و همه چیز را به شما آموزش دهد. یک مشتری آگاه بهترین مشتری است.

اگر این مراحل را طی کنید، مطمئن خواهید شد که همه فروشنده‌های قلابی احتمالی را دور انداخته و با یک شرکت معتبر همکاری خواهید کرد. اما باز هم تضمینی وجود ندارد شما نتایج بسیار خوبی کسب کنید. همانطور که در بالا اشاره کردم بعضی اوقات SEO راه حل مناسبی برای همه صنایع نیست و در بعضی مواقع کمپین‌های بازاریابی به موفقیت بسیار خوبی منجر نمی‌شوند. اگر شما بدانید با افرادی کار می‌کنید که کارها را درست انجام می‌دهند در اینصورت شما در مسیر درست قرار دارید. نکته دیگر اینکه رابطه شما باید مانند یک رابطه همکاری باشید نه یک رابطه فروشنده با مشتری.

پس همانطور که تلاش می‌کنید بودجه بازاریابی خود را عاقلانه خرج کنید، حواستان به افراد مشکوکی که ویژگی‌های جادویی سرویس‌های خود را در بوق و کرنا کرده‌اند باشد. احتمال دارد مقدار زیادی روغن مار در چنته داشته باشند.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/275720

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *