الهام بخشی

کار کردن در روزهایی که حال کار کردن ندارید.

0

کار کردن در روزهایی که دوست ندارید کار کنید

برای همه آدم‌ها روزهایی پیش می‌آید که دوست ندارند کار کنند. اما کارهایی هست که باید انجام شوند و رئیس نیز از کارکنان انتظار دارد هر روز خوب کار کرده و کارآیی بالایی داشته باشند. از طرف دیگر سازنده و مفید بودن و انجام دادن کارها احساس رضایت به آدم می‌دهد و کسی دوست ندارد وقت خود را بیهوده هدر دهد. بنابراین زمانی که احساس کردید دوست ندارید کار کنید می‌توانید به توصیه‌های زیر عمل کنید تا به شما کمک کنند وظایف‌تان را انجام دهید.

  • قبل از شروع به خودتان جایزه دهید: داشتن انگیزه برای انجام کار جدید بسیار مهم است. بنابراین با دادن جایزه به خودتان میزان دوپامین بدن‌تان را افزایش دهید. این جایزه می‌تواند یک دسر خوب، نوشیدنی مورد علاقه یا یک کلیپ کمدی و خنده دار باشد.

  • محیط کار را سر و سامان دهید: قبل از شروع به کار محل کار را سر و سامان دهید. کاغذ‌ها و چیزهای به درد نخور را دور بریزید و اطراف خود‌تان را تمیز کنید. با اینکار وقتی شروع به کار کردید حواستان پرت نخواهد شد.

  • موزیک گوش کنید: سعی کنید آرام باشید و برای شروع کار جدید ذهن‌تان را آماده کنید. برای آرامش روح و روان‌تان موسیقی کلاسیک یا جاز گوش کنید. اگر امکان دارد پنجره را باز کنید تا هوای تازه وارد محیط شود. اکسیژن تازه باعث می‌شود مغزتان بهتر کار کند. (از انجام مورد آخر در تهران جدا خودداری کنید)

  • با کارهای کوچک شروع کنید: کار اصلی خود را به کارهای کوچک تقسیم کنید. در اینصورت بهتر می‌توانید کار خود را مدیریت کنید و در نتیجه همانطور که کارهای کوچک را پش سر هم انجام می‌دهید، حاصل کار‌تان را ارزیابی کنید.

  • از همکار‌تان کمک بگیرید: برای انجام کار با دیگران مشارکت کنید تا انگیزه بیشتری داشته باشید. روزهایی را که در مدرسه با همکاسی‌ها کار گروهی انجام می‌دادید را به یاد بیاورید. سر کار نیز می‌توان همان کار را انجام داد. اگر همکاری دارید که می‌تواند به شما کمک کند یا به شما انگیزه دهد، از او کمک بگیرید.

  • رویا پردازی کنید: چشم‌های خود را برای چند دقیقه ببندید و در مورد موفقیت‌هایی که در آینده به دست خواهید آورد رویا پردازی کنید. تحقیقات نشان داده است که اینکار انگیزه شما را افزایش می دهد. بنابراین کار‌تان را با اراده قویتری شروع می‌کنید.

  • فقط انجام دهید: شعار نایک این است: فقط انجام دهید. همه چیزهای اطراف را نادیده گرفته و فقط کارتان را انجام دهید. فراموش نکنید که شروع انجام کار نصف کار است. پس دست از وقت تلف کردن بردارید و روی کارتان تمرکز کنید. هر چه سریعتر دست به کار شوید. پس از شروع متوجه خواهید شد که شروع کردن راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/287175

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *