راه اندازی کسب و کار جدید

ناله کردن بس است، دست به کار شوید.

0

ناله کردن بس است، دست به کار شوید.

همه ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم که بیشتر اوقات در مورد مشکلات خود ناله و شکایت می‌کند. به نظر می‌رسد همه چیز در دنیا دست به دست هم داده‌اند تا او هر چقدر هم تلاش کند باز هم جلوی موفقیت او را بگیرند.

به احتمال بسیار زیاد دوست شما با ناله و شکایت کردن می‌خواهد روی مشکلات خودش سرپوش بگذارد. احتمالا از شکست خوردن ترس دارد و می‌خواهد تقصیرات خود را گردن چیزهای دیگر بیندازد یا شاید نمی‌خواهد کار لازم برای موفق شدن را انجام دهد.

در زمان ساختن یک کسب و کار جدید نباید گله و شکایت کرد. ساختن یک کسب و کار موفق بسیار سخت است و هرگز نباید انتظار داشته باشید همه چیز عادلانه باشد. با این حال این موضوع نباید شما را از تلاش کردن باز دارد.

ترس از شکست

حتما شخصی را می شناسید که سالها است که می‌خواهد ایده‌ای را که به ادعای خودش میلیاردها درآمد دارد اجرا کند. آنها معمولا نقشه، محصول یا ایده‌ای دارند که مطمئن هستند بازار را زیرو رو کرده و پول هنگفتی نصیب‌شان خواهد کرد. حتی ممکن است بخش‌هایی از ایده خود را به شما گفته باشند و شما نیز قبول دارید که این ایده موفق خواهد بود.

پس چرا این ایده را عملی نمی‌کنند؟

هزاران ایده و اختراع بسیار خوب وجود دارد که در ذهن افراد گیر کرده و منتظر ظهور هستند. بعضی از آنها واقعا انقلابی به پا خواهند کرد و این پتانسیل را دارند تا نحوه ارتباط ما با دیگران و دنیا را تغییر دهند. با این حال تعداد بیشماری از ایده ها هرگز راهی بازار نشده‌اند. به این دلیل که اجتناب کردن از ریسک کردن و شکست خوردن بسیار راحت تر است.

شناختی که بعد از وقوع یک اتفاق به دست می‌آید می‌تواند بدترین خصیصه برای یک کارآفرین باشد. وقتی به همه چیزهایی که در گذشته انجام داده‌ایم نگاه می کنیم، همیشه نقطه‌ای وجود دارد که باید متفاوت عمل می‌کردیم. این نوع پشیمانی آنقدر می‌تواند استرس آفرین و مخرب باشد که باعث شود تسلیم شده و از ایده‌ای که در ذهن داریم دست بکشیم.

با دانستن این موضوع، نصیحتی که تقریبا هر کارآفرینی دارد این است که “باید ریسک کرده و از افسوس خوردن اجتناب کرد.”

با اینکه شکست دردناک است، اما هیچ چیزی دردناک‌تر از افسوس خوردن نیست. در دنیای کارآفرینی درهای موفقیت به سرعت بسته می‌شوند. بنابراین به موقع عمل کردن می‌تواند تفاوت بین یک کسب و کار موفق و یا یک عمر پشیمانی را رقم بزند. وقتی عمل نمی‌کنید دیگران نیز این شانس را ندارند تا رویا و ایده شما را به زمین بزنند.

با این حال بدون عملی کردن رویاها و اهداف خود هرگز به نهایت توانایی خود نخواهید رسید. اگر از این جنبه نگاه کنید، هیچ دلیلی برای ریسک نکردن و خود را در معرض شکست قرار ندادن وجود ندارد.

ایده خود را آماده عرضه کردن کنید.

در صورتی که کسب و کار خود را با بازار عرضه کنید، معمولا فقط یک بار شانس موفقیت دارد. با این حال شما نمی‌توانید منتظر آن شانس بمانید.

کاترین کوک (Catherin Cook) موسس شرکت MyYearBook است که به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار توسط Quepasa خریده شد. با به دست آوردن این موفقیت، کاترین به کارآفرینان یک توصیه می‌کند: “اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، همین حالا انجام دهید. اگر انجام ندهید بعدا پشیمان خواهید شد.”

این حرف در مورد بیشتر کارآفرینانی که خودشان را موفق می‌دانند صدق می‌کند. این شما هستید که مسئول عرضه ایده خود به بازار هستید. شاید بازار آماده پذیرش ایده شما نباشد و شاید هرگز این آمادگی را پیدا نکند. ممکن است شکست بخورید، اما حداقل متوجه خواهید شد که آیا ایده شما جواب می‌دهد یا نه.

احتمال شکست ایده‌های جدید زیاد است، اما کوچکترین شانس موفقیت نیز باید به اندازه کافی در یک کارآفرین انگیزه ایجاد کند تا اهداف خود را دنبال کند. به عنوان کارآفرینی که چندین کسب و کار به راه انتداخته است، نمی‌توانم لذتی را که موفقیت یک ایده به همراه دارد برای شما وصف کنم. البته به اندازه خودم شکست هم خورده‌ام، اما شکست‌ها معرف من نیستند بلکه من با موفقیت‌هایی که به دست آورده‌ام شناخته می‌شوم.

هیچ چیز جای سخت کار کردن را نمی‌گیرد.

گری وینرچاک (Gary Vaynerchuk) یکی از شایسته‌ترین کارآفرینان معاصر است. او می‌گوید: ” ناله کردن بس است، دست به کار شوید.” قسمت ناله کردن بسیار رایج است. مردم از این شکایت می‌کنند که آماده عرضه ایده خود به بازار نیستند یا الان زمان مناسبی برای آن نیست. همیشه دلیلی وجود دارد تا موفقیت قریب الوقوع آنها یک هفته، یک ماه یا یک سال به تعویق بیافتد.

حقیقت این است که هرگز زمان مناسب فرا نخواهد رسید. زندگی فقط اهداف و آرزو‌های تجاری شما نیست. شما خانواده، دوست و علاقه‌های شخصی دارید که از شما زمان میگرند. چطور می‌شود از شما انتظار شروع یک کسب و کار را داشت در حالی همیشه کاری برای انجام دادن دارید.

کارآفرینان هم مثل دیگران هستند. همه ما در پس کسب و کار خود تعهدات دیگری نیز داریم که از ما زمان می‌گیرند. اما کارآفرینان بزرگ درک می‌کنند که ساختن یک کسب و کار موفق به هیچ وجه آسان نیست.

با اینکه کلیشه‌ای است، اما باز هم باید بگویم که سخت کار کردن به نوبه خود یک پاداش است. دلیل آن هم این است که با سخت کار کردن کسب و کار شما جان گرفته و هدفمند می‌شود. هر چه بیشتر برای کسب و کار خود زمان بگذارید، بیشتر متوجه خواهید شد که برای موفقت آن چه کارهایی باید انجام دهید. هر چه سخت‌تر کار کنید، کار راحت‌تر خواهد شد.

هر کسی که یک ایده میلیاردی دارد باید از صبر کردن دست بکشد و ایده خود را به عملی کند. چیزی به نام زمان مناسب وجود ندارد و همیشه نیز ریسک شکست خوردن وجود دارد. هیچ چیز بهتر از موفقیت معنی دار نیست و هیچ چیز بدتر از افسوس خوردن نیست.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/283758

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *