کارآفرینی

۵ راه نفوذ به بازار اشباع شده.

0

5 راه نفوذ کردن به بازاری که قبلا اشباع شده است.

آیا شما کارآفرینی هستید که در فکر راه اندازی کسب و کاری است که بازار آن اشباع شده است؟ ممکن است در نگاه اول ترسناک و دست نیافتنی باشد، با این حال ارزش امتحان کردن را دارد. آن هم به این دلیل که اتخاذ تصمیم های کاری که شما را بیشتر از هر چیزی می ترساند در رشد شما موثر خواهند بود.

شما نباید بر اساس میزان اشباع شدن بازار تصمیم بگیرید. برای کارآفرینان مصمم و با اراده این حقیقت که بازار اشباع شده است، یک مزیت به شمار می رود، چون نشان دهنده فرصت هایی است که در آن بازار وجود دارد.

من در یک شرکت طراحی و توسعه وب سایت کار می کردم. من چهار سال در این شرکت کار کردم و علیرغم اشباع شدن بازار سهم ما از بازار زیاد شد و تعداد مشتریان ما هر سال افزایش پیدا کرد.

بنابراین قبل از فکر کردن به اینکه به دست آوردن جایگاهی در بازار مورد نظر غیر ممکن است، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با اقدامات لازم برای وارد شدن به بازار آشنا شوید.

  1. جایگاه و سهم خودتان را به چنگ آورید.

    به عنوان یک کارآفرین بدترین کاری که می توانید بکنید این است که سعی کنید با همه کسانی که در بازار حضور دارند رقابت کنید. قطعا این بهترین راه برای شکست هرچه سریعتر کسب و کار شما است.

    بازار و جایگاه و سهم شما دو چیز متفاوت هستند. شما باید در سطح خودتان رقابت کنید نه در کل بازار. بنابراین توجه خود را به سطحی که در آن قرار دارید معطوف کنید و بعدا خواهید دید که کل بازار متوجه حضور شما خواهند شد.

    کار کردن در سطح خودتان تعداد رقبای مستقیم را به تعدادی کاهش می دهد که بتوانید مدیریت کنید.

  2. خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید.

    وقتی مطمئن شدید در جایگاه مناسبی قرار گرفته اید، آنگاه می توانید روی تولید محصول یا ارائه خدماتی تمرکز کنید که کاملا متفاوت هستند یا بهبود داده شده اند.

    مشتریان دوست دارند گزینه های متفاوتی برای انتخاب کردن داشته باشند، پس تلاش کنید چیز کاملا متفاوتی به بازار عرضه کنید. قابل انکار نیست که هزاران کسب و کار در یک بازار مشخص فعالیت می کنند که محصول تقریبا یکسانی ارائه می کنند.با این حال هر ساله کسب و کارهای دیگری به این بازار ملحق شده و کسب درآمد می کنند.

    اگر از نزدیک بررسی کنید متوجه خواهید شد عاملی که باعث ایجاد تفاوت بین کسب و کارهای جدید و آنهایی که از قبل فعالیت می کنند وجود دارد این نیست که آنها چه کاری انجام می دهند، بلکه این است که چگونه آن کار را انجام می دهند.

    ما در دنیایی زندگی می کنیم که مشتریان دیگر نمی پرسند “آیا ره حلی وجود دارد؟” بلکه سوال این است که “کدام راه حل بهتر است؟”

    از خود بپرسید “محصول / خدمات شما چه چیزی دارد که رقیبان ندارند؟” سپس روی همان تمرکز کنید. زمانی که مشتریان هدف شما متوجه شوند محصول / خدمات شما بهتر است، به سمت شما هجوم خواهند آورد.

  3. برای شروع نمایندگی بگیرید.

    بیشتر افرادی که سرمایه و یا سایر شروط لازم برای راه اندازی کسب و کار و بقا در بازار را ندارند با گرفتن نمایندگی شروع می کنند.

    کاری که باید بکنید این است که در سطح مورد نظر خود (نه در سطح کل بازار) یک برند موجود را پیدا کرده با آنها قرار داد نمایندگی امضاء کنید.

    چون هنوز شرکت برای خودتان نیست بنابراین تا زمانی که منابع لازم برای مستقل شدن را به دست نیاورده اید، قوانین و سیاست های شرکت مادر را به خوبی رعایت کنید.

    داشتن نمایندگی علاوه بر اینکه به شما فرصت به دست آوردن منابع را می دهد به شما فرصت می دهد تا راه و رسم بازار را بشناسید و تجربه لازم برای ساختن کسب و کار خودتان را به دست آورید.

    بعد از اتمام قرارداد نمایندگی، شما مانند یک کسب و کار تازه کار به نظر نخواهید آمد. در عوض سازمان شما مانند کسب و کاری به نظر خواهد آمد که از قبل وجود داشته و فقط تغییر نام داده است.

  4. حواستان به روند بازار باشد.

    بسیاری از بازارها نه تنها اشبع شده اند بلکه به سرعت در حال تحول هستند. کاری هم نمی توان کرد و باید با آن کنار آمد.

    کارآفرینان باهوش همیشه حواسشان به روند بازار در سطحی که قرار دارند هست و تغییر روند را به سرعت متوجه می شوند.

    یک چیز مسلم است؛ تقاضای مصرف کننده هرگز راکد نمی شود. تقاضای آنها همیشه بیشتر می شود. اگر در سطحی که هستید همیشه به روز باشید مشتریان شما به شما وفادار خواهند ماند.

    اگر مشتری احساس کند محصول / خدمات شما در حال منسوخ شدن است و شما آنها را به روز نمی کنید شما را ترک کرده و سراغ کسی می رود که “به روز” است.

  5. گروهی از متخصصین را گردآوری کنید.

    بیشتر روشهای تبلیغاتی امروز به دلیل تکراری بودن دیگر دیده و شنیده نمی شوند. مردم همیشه به برند های معروف اعتماد نمی کنند. آنها به کسی اعتماد می کنند که او را دوست دارند و تحسین می کنند. و البته به نظر متخصصین نیز اعتماد می کنند.

    گروه کوچکی از متخصصینی که محصول / خدمات شما را تایید می کنند جمع کنید. این استراتژی می تواند درآمد شما را افزایش دهد. این گروه می تواند شامل افرادی از هر طبقه و دسته ای که نظر مثبتی روی محصول / خدمات شما دارند، باشد.

    فقط اطمینان حاصل کنید که این افراد طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی داشته باشند. قدرت تاثیر گذاری آنها می تواند به برند شما کمک کند اسم و رسمی برای خود دست و پا کند و قدرت خود را در بازار زیاد کند.

منبع:

https://www.entrepreneur.com/article/282198

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *