نگرش

عمل مهمتر از عنوان است.

0

عمل مهمتر از عنوان است.

ما چیزی هستیم که هستیم نه چیزی که انجام می‌دهیم.

این جمله همیشه برای من سودمند بوده و به من کمک کرده است تا روی زمان حال تمرکز کنم، نه روی کار هایی که درآینده باید انجام دهم. اما این جمله یک نکته منفی نیز دارد. باعث می‌شود ما باور کنیم که ارزش ما به کارهایی که انجام می‌دهیم نیست. اما هست. در حقیقت مهمترین چیزی که در زندگی وجود دارد، کارهایی است که انجام می‌دهیم. همین کارها هستند که ما را می‌سازند.

زمانی که در این فکر گرفتار می‌شویم که می‌خواهیم چه کسی بشویم، نفس ما کنترل را در دست گرفته و دست از کار کردن می‌کشیم و به جای اینکه به کارهایی که انجام می‌دهیم اهمیت دهیم، به چیزهایی اهمیت می‌دهیم که ارزش چندانی ندارند. چیزهایی مانند موقعیت ما در زندگی و نظر دیگران در مورد خودمان. واقعا شرم‌آور است.

شما چیزی هستید که الان مشغول انجام دادن آن هستید. اگر چیزی را انجام نمی‌دهید پس آن چیز نیستید. اگر در گذشته کاری را انجام داده‌اید دلیل نمی‌شود عنوان یا مقامی به دست آورید. و اینگونه نیست که چون شما عنوان و یا مقامی را دوست دارید باید آنرا به دست آورید.

شما یک “سخنران” هستید؟ امروز چه سخنرانی تاثیر گذاری انجام داده‌اید و یا نوشته‌اید؟

یک “کارآفرین” هستید؟ بسیار عالی، اما در حال حاضر کسب و کار شما چگونه مشکلات دنیای واقعی را در حال برطرف کردن است؟

یک “رهبر” هستید؟ خیلی هم جالب. آیا هم اکنون و در همین لحظه در حال کمک به بهتر شدن دیگران هستید؟

یک “نویسنده” هستید؟ خیلی خوب است. امروز غروب می‌خواهید در مورد چه چیزی بنویسید؟

عناوین اهمیتی ندارند، چون بوجود آورنده ارزش‌ها نیستند. تنها کاری که می‌کنند این است که چون نفس انسان مانع انجام دادن کار واقعی می‌شود در نتیجه جلوی ساخته شدن و بوجود آوردن را می‌گیرند. حتی اگر عناوین با اهمیت بودند، انسان فقط زمانی لیاقت یک عنوان را دارد که در حال حاظر مشغول انجام دادن آن کار باشد.

به جای اینکه به فکر ترفیع و به دست آوردن مقام‌های مختلف باشید، روی کاری که می‌خواید انجام دهید تمرکز کرده و واقعا آن را انجام دهید. دست از نگرانی در مورد یک عنوان خاص بردارید و همان کاری را انجام دهید که در صورت داشتن آن عنوان باید انجام می‌دادید. به همین راحتی شما توانستید سطح کار خود را ارتقا دهید. به جای اینکه نگران این باشید که مردم نسبت به شما به عنوان یک نویسنده چه نظری دارند، لطفا فقط بنویسید. دست از فکر کردن، تحقیق کردن، زیرورو کردن اینترنت و زل زدن به صفحه مانیتور بردارید. فقط کلمات را پشت سر هم بنویسید. اینگونه شما یک نویسنده خواهید شد. یک آفریننده خواهید شد. در غیر اینصورت فقط یک مصرف کننده هستید.

به جای فکر کردن به موفقیت، کارهای موفقیت آمیز انجام دهید. کاری را انجام دهید که از عمق وجودتان می‌دانید که باید انجام دهید. این یعنی موفقیت. نه اینکه نگران نظر مردم باشید. در راستای اهداف‌تان قدم بردارید و خودتان را وقف انجام فعالیت‌های معناداری کنید که در نهایت رضایتمندی واقعی به همراه داشته باشد.

راز تبدیل شدن به چیز که می‌خواهید بشوید چیست؟ پاسخ : به تبدیل شدن فکر نکنید. هدف اشتباهی است. در عوض کاری را انجام دهید که به خاطر آن به دنیا آمده‌اید. در اینصورت “تبدیل شدن” نیز خود به خود اتفاق خواهد افتاد. اگر اینگونه نشد، حداقل زندگی رضایت بخشی خواهید داشت چون می‌دانید که وقت خود صرف انجام چیزی کرده‌اید که اهمیت دارد.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/276619

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *