هدف و هدف گذاری

دنیا جای بهتری بود اگر…

0

دنیا جای بهتری بود اگر...

وقتی بعضی از سایت‌های پر بازدید را نگاه می‌کنم، با اینکه کاری از دست من بر نمی‌آید اما احساس می‌کنم الویت‌های مردم واقعا اشتباه و نادرست است. همه می‌خواهند به هر قیمتی که شده فورا پولدار، مشهور و موفق شوند. همه فکر می‌کنند می‌توانند مانند الون ماسک، مارک زاکربرگ و ریچارد برنسون مدیر و کارآفرین موفقی شوند.

طنز داستان اینجاست که اگر الون ماسک، زاکربرگ و برنسون مانند بقیه مردم اهداف مضحکی داشتند هیچگاه به جایگاه کنونی خود نمی‌رسیدند.

پس یک انگیزه و دلیلی وجود دارد. آنها یا کارشان معنی خاصی برایشان دارد، یا می‌خواهند درگیر چیزی که بسیار بزرگتر از خودشان است باشند، یا می‌خواهند دنیا را تغییر دهند و یا هر دلیل دیگری. آنها می‌خواهند، آنها می‌خواهند، آنها می‌خواهند. همیشه چیزی وجود دارد که آنها می‌خواهند و آن چیز باید چیز بزرگی باشد.

احتمالا متوجه شده‌اید که کاری آنها می‌خواهند انجام دهند به خودشان مربوط است. آنها می‌خواهند کاری که انجام می‌دهند را به دلیلی برای خودشان تبدیل کنند. به من نگاه کن. من انسان خاصی هستم چون من برای انجام کار دلیل و انگیزه دارم و به دیگر افراد دنیا کمک می‌کنم. در حقیقت، انجام این کارها باعث می‌شود آنها احساس مهم بودن بکنند. به این دلیل آنها این کارها را انجام می‌دهند. به جای اینکه تلاش کنید مانند شخصی باشید که در لحظات خود محوری و خود مهم پنداری تصورش را می‌کنید، بهتر نیست اهداف واقعی تعیین کنید که واقعا بتوانید به آنها برسید و برای خودتان و اطرافیان نیز مهم باشد؟ اگر بتوانید اینکار را انجام بدهید حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نتیجه آن باعث موفقیت شما و اطرافیان شما خواهد شد.

اگر واقعا می‌خواهید دنیا بعد از شما جای بهتری باشد، این کاری است که باید انجام دهید:

  1. اول از همه، آسیب نرسانید.

    در مورد این فکر کنید. اگر همه می‌توانستند به این هدف جامه عمل بپوشانند، دنیا در عرض یک شب به جای بسیار بسیار بهتری تبدیل می‌شد. حرف زدن در مورد آن بسیار آسان است اما در عمل بسیار سخت است. با این حال اگر از من بپرسید اولویت بسیار مهمی است.

  2. از زمانی که در اختیار دارید لذت ببرید.

    چقدر از وقت خود را صرف متنفر بودن، آرزو کردن، بحث کردن، جنگیدن و به طور کلی بد بخت کردن خودمان و دیگران می‌کنیم. متاسفانه شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و نظرات به قدری گسترش یافته‌اند که همه آدم‌ها را درگیر کرده‌اند. سعی کنید از زمان لذت ببرید. آنگاه خواهید دید که چه تاثیراتی روی خودتان و اطرافیانتان دارد.

  3. برای بچه ها فرصت‌های بیشتری نسبت‌ به آنچه خودتان داشته‌اید فراهم کنید.

    این مورد شاید مثل آب خوردن به نظر برسد، اما واقعا اینگونه نیست. امروزه و در این برهه از زمان، اگر فقط والدین خوبی باشید و مطمئن شوید فرزندان شما شانس داشتن زندگی بهتری نسبت به خودتان دارند به هدف بسیار بزرگ و افتخار آمیزی دست پیدا کرده‌اید. و حاصل آن این است که نسل بعدی بهتر خواهد بود.

  4. دنیای واقعی را تجربه کنید، دنیای درون را کاوش کنید.

    بهترین چیزهایی که یاد می‌گیریم از دو جا نشات می‌گیرند: کسب تجربه در دنیای واقعی و کاوش در دنیای درون. این روزها ما دنیا را از درون صفحات نمایش کوچک و به صورت دو بعدی تماشا می‌کنیم. اگر به دنیای بیرون قدم گذاشته و کارهای واقعی انجام دهید و به آرامی ذهن خود را کاوش کنید، میزان یادگیری شما نا محدود خواهد شد. و به دو هدف بعدی خواهید رسید:

  5. میراثی از دانش به جا بگذارید.

    اگر پیشرفت‌ها و فهم و بینایی دانشمندان و فیلسوفان بزرگ نبودند ما الان کجا بودیم؟ اگر درسهایی که پدران‌مان به ما دادند، نبودند چه؟ اگر هنر، موسیقی و اختراعات آنهایی که زندگی خود را صرف منتشر کردن دیدگاه ها و استعداد‌های خود کردند، نبودند دنیا چگونه جایی بود؟

  6. خوب کار کنید.

    اگر طوری مدیریت کنید که کاری که دوست دارید را انجام دهید، می‌توانید برای بهترین بودن و به دست آوردن چیزهای بزرگ تلاش کنید. خواه ساختن یک محصول فوق‌العاده باشد که هوش از مشتری ببرد یا درمان کردن بیماران باشد، باعث کامیابی شما و خانواده شما خواهد شد. اینکه تمام تلاش‌تان را بکنید، هدف بزرگی است.

  7. انسان خوبی باشید.

    هر چه بیشتر در این کره خاکی زندگی می‌کنم، بیشتر متوجه می‌شوم که چیزی که به نظر ساده‌ترین هدف است در عمل رسیدن به آن از همه چیز سخت تر است … و البته شریف‌ترین کار هاست. به تجربه من هیچ چیز سخت تر از انسان خوب بودن نیست. سعی کنید یک هفته انسان خوبی باشید یا حتی یک روز. ببینید چقدر دوام خواهید آورد.

خلاصه اینکه دنیای تعاملی اینترنت باعث شده است درک نادرستی از تاثیر گذاری جهانی داشته باشیم. واقعیت با آنچیزی که به نظر می‌رسد تفاوت دارد. بزرگترین شانس شما برای داشتن تاثیر بزرگ در این است که روی چیزی که دقیقا در جلوی شما قرار دارد تمرکز کنید: دنیای درون‌تان، رفتارتان، کسانی که دوست‌شان دارید و در نهایت کارتان.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/275375

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *