بازاریابی

سادگی کلید تاثیر گذاری تبلیغات آنلاین است.

0

سادگی کلید تاثیر گذاری تبلیغات آنلاین است.

تحقیقات نشان می‌دهند که اگر بخواهیم تبلیغات آنلاین بیشترین اثر گذاری را داشته باشند باید آنها را ساده طراحی کنیم.

در محیط گیج کننده و به هم ریخته دنیای آنلاین، تبلیغ کننده ها فقط چند میلی ثانیه فرصت دارند تا تبلیغ خود را به بازدید کننده ها نشان داده و پیغام خود را انتقال دهند. به همین دلیل است که تبلیغات ساده و سر راست تاثیر گذاری بیشتری نسبت به تبلیغات خوش آب و گل و پیچیده دارند.

مایکل ودل محقق و استاد دانشگاه مریلند می گوید: “پیچیدگی در دنیای آنلاین کاربرد ندارد. تحقیقاتی که روی ردیابی نگاه بازدید کنندگان انجام شد نشان می‌دهد که مردم فعالانه تلاش می‌کنند از تبلیغات دوری کنند.”

او می‌گوید: “بسیاری از تبلیغات در یک بازه زمانی مناسب آزمایش می‌شوند، مثلا چندین ثانیه. حتی ممکن است ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در معرض دید قرار بگیرند. اما مشکل اینجاست که تبلیغاتی که در مدت زمان بازدید مناسب تاثیر خوبی می‌گذارند ممکن است در بازه زمانی کوتاه خوب عمل نکنند.”

برای آزمایش کردن این نظریه محققان عکس العمل بازدیدکنندگان به تبلیغاتی که به مدت ۱۰۰ میلی ثانیه – که کمتر از زمان پلک زدن است – نمایش داده می‌شدند را مورد مطالعه قرار دادند. آنها تبلیغات را به سه دسته تقسیم کردند: تبلیغات سر راست، که یک محصول را به صورت ساده و سر راست نمایش می‌دادند، تبلیغات اسرارآمیز که دارای ظاهر پیچیده‌ای بودند و بیننده باید برای درک مفهوم آنها اندکی تامل می‌کرد و دسته آخر تبلیغات “گمراه کننده” که از تصویر غیر مرتبط برای فروش یک چیز دیگر استفاده می‌کردند.

محققان آزمایش‌هایی که شامل ۱,۳۶۰ شئ و ۵۰ تبلیغ بودند را انجام دادند. شرکت کنندگان تصاویر را به مدت ۱۰۰ میلی ثانیه، ۵۰۰ میلی ثانیه، ۲ ثانیه، ۵ ثانیه و ۳۰ ثانیه مشاهده کردند و در آزمایش نهایی به شرکت کنندگان اجازه داده شد تا به مدت دلخواه به تبلیغات نگاه کنند.

محققان متوجه شدند که تبلیغات ساده و سر راست، مانند تصویر یک بطری آب پرتغال در همان نگاه ۱۰۰ میلی ثانیه‌ای نظر مثبت شرکت کنندگان را جلب کرد. بعلاوه این دسته از تبلیغات در مشاهده های ۵، ۱۰ و ۳۰ ثانیه‌ای نیز نظر آنها را جلب کرد.

تبلیغات اسرار آمیز در نگاه سریع ابتدایی به اندازه تبلیغات ساده و سر راست تاثیر گذار نبودند، اما به مرور زمان و با افزایش زمان مشاهده تاثیر خود را به دست آوردند. یکی از این تبلیغات آب سیب بود. در این تبلیغات یک نینجا در حال قطع کردن طنابی بود که یک یخچال را در هوا نگاه داشته بود و با افتادن آن آب سیب هایی که در زیرش قرار داشتند گرفته می‌شد.

تبلیغات گمراه کننده، مانند تبلیغی که در آن برای فروش ماءالشعیر یک زن بلوند از ناحیه سر مورد اثابت گلوله قرار می‌گرفت یا تبلیغاتی که به صورت مقالات خبری بودند، در ابتدا نظر مثبت بازدیدکنندگان را جلب می‌کردند. چون منطقی به نظر می‌رسیدند. اما هر چه شرکت کنندگان زمان بیشتری به آنها نگاه می‌کردند از علاقه آنها نسبت به این دسته از تبلیغات کم می‌شد. چون آنها زمان کافی داشتند تا پیام واقعی تبلیغ را درک کنند.

ودل می‌گوید: “استقبال بسیار کمی از تبلیغات گمراه کننده به عمل آمد. چون مردم دوست ندارند گول بخورند.”

همچنین این مطالعه نشان داد که آشنایی بیننده با برندی که تبلیغ می‌شود تاثیری در علاقه آنها به تبلیغات ندارد.

هدف این تحقیق این نیست که به تبلیغات کننده ها بگوید دست از خلاقیت بردارند. وبر می‌گوید: “مواقعی وجود دارد که تبلیغ کننده مطمئن است که تبلیغ او زمان کافی برای دیده شدن خواهد داشت.”

او اضافه می‌کند: “اما در تبلیغات آنلاین، باید توجه داشته که فقط کسری از ثانیه برای جلب توجه بازدید کننده زمان داریم. بنابراین باید به چیزهای اصلی پرداخته شود. مانند محصول چیست؟ و چه برندی است؟”

منبع



http://www.businessnewsdaily.com/8918-keep-online-ads-simple.html

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *