عادت های خواب

زنان به دلیل داشتن مغز “پیچیده‌” به خواب بیشتری نیاز دارند.

0

زنان به دلیل داشتن مغز "پیچیده‌" به خواب بیشتری نیاز دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد زنان به دلیل داشتن مغز پیچیده‌تر نسبت به مردها، به خواب بیشتری نیاز دارند.

دانشمندان کشف کرده‌اند که زنها نسبت به مردها در حدود ۲۰ دقیقه خواب بیشتری نیاز دارند. گفته شده‌ است که دلیل این امر بیشتر کار کردن مغز زنها در طول روز است.

این مطالعه روی ۲۱۰ زن و مرد میانسال انجام شده است. جیم هورن (Jim Horne) متخصص خواب و مدیر سابق مرکز تحقیقات خواب در دانشگاه لاف برو (Loughborough University) و مدیر این تحقیق می‌گوید: “یکی از وظایف مهم خواب این است که به مغز اجازه می‌دهد خودش را بازیابی و مرمت کند.”

“در طول خواب عمیق، کورتکس – بخشی از مغز که مسئول حافظه تصویری، زبان و غیره است – از حواس انسان جدا شده و به حالت بازیابی می‌رود.”

به گفته پرفسور هورن میزان خواب مورد نیاز بر اساس پیچیدگی و سختی فعالیت‌های مغز در طول روز سنجیده می‌شود. او می‌گوید: “در طول روز هر چه از مغزتان بیشتر استفاده کنید، زمان بیشتری برای بازیابی آن نیاز داشته و در نتیجه به خواب بیشتری نیز نیاز دارید.”

“زنان توانایی چند کاره بودن دارند – آنها چندین کار را در یک لحظه انجام می‌دهند و انطاف پذیر هستند – بنابراین نسبت به مردها از مغزشان بیشتر استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیاز به خواب بیشتری دارند.”

“میانگین مدت زمانی که زنها به خواب بیشتر نیاز دارند تقربا ۲۰ دقیقه است، اما بعضی از زنها ممکن است به مقدار اندکی به زمان بیشتر و یا کمتری نیاز داشته باشند.”

او می‌گوید مردهایی که مشاغل پیچیده‌ای مانند “تصمیم گیری و حل مسائل جانبی” دارند نیز ممکن است به خواب بیشتری از میانگین خواب مورد نیاز مردها، نیاز داشته باشند.

این مطالعه همچنین کشف کرد که کم خوابی در زنان منجر به بروز عوارض جانبی می‌شود. افزایش سطح پریشانی روانی و بیشتر شدن احساس خصومت و افسردگی و عصبانیت، در تمام زنانی که با کم خوابی مواجه بودند مشاهده شد. اما در مورد مردان اینگونه نبود.

منبع



http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/women-need-more-sleep-because-of-their-complex-brains-research-suggests-a6925266.html

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *