الهام بخشی

جملات الهام بخش از ۵ فیلم برتر تاریخ سینما.

0

جملات الهام بخش از 5 فیلم برتر تاریخ سینما.

امسال معلوم نیست که آیا بالاخره لئوناردو دی کاپریو به خاطر فیلم “برخاسته از گور (The Revenant)” جایزه اسکار را خواهد برد، یا بازیگر تازه وارد بری لارسون برای بازی در فیلم “اتاق (In Room)” می‌تواند بازیگر همیشه محبوب کیت بلانشت را که آخرین بار در فیلم “کارول (Carol)” بازی کرد را شکست دهد. تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که مردم از فیلم‌ها الهام می‌گیرند و در فصل اهدای جوایز هالیوود به هیجان می‌آیند. خوب اینها چه ربطی به کسب و کار و تجارت دارد؟

جواب: الهام دادن. ایده‌هایی که برای کسب و کار دارید از کجا می‌آیند؟ به طور حتم از منابع مختلف. ممکن است از یک تجربه شخصی باشد، از تجربه‌ای باشد که در تجارت به دست آورده‌اید یا زمانی که در حال رانندگی بودید روی یک تابلو دیده باشید و یا دوستتان به شما گفته باشد. نتیجه اینکه انسان‌ها از منابع مختلفی الهام می‌گیرند.

بنابراین، اینکه احساس کنید “پادشاه جهان هستید” (اشاره به دیالوگ “من پادشاه جهان هستم” دارد که لئوناردو دی کاپریو در فیلم تایتانیک گفت) یا باور داشته باشید که “می‌توانستید یک مدعی باشید” (اشاره به دیالوگ “من می‌توانستم یک مدعی باشم” دارد که مارلون براندو در فیلم “در اسکله” می‌گوید) یا اینکه شما باید “همیشه تمام کننده باشید” (اشاره به دیالوگی دارد که در فیلم گلنگری گلن راس با بازی آل پاچینو گفته می‌شود) نشان می‌دهد که کارآفرینان همیشه چیزهای زیادی از فیلم ها یاد می‌گیرند. همزمان با نزدیک شدن به مهم‌ترین شب هالیوود، یعنی شب مراسم اسکار، به چند جمله از فیلم‌های برتر تاریخ اشاره می‌کنم که در طول زندگی کاری برای من بسیار الهام بخش بودند.

  1. پدر خوانده (اسکار بهترین فیلم سال ۱۹۷۲)

    “انسان های بزرگ از ابتدا بزرگ نبوده‌اند بلکه به مرور زمان بزرگ شده‌اند.”

    به نظر شما درست نیست؟ هیچ کس وقتی متولد می‌شود عالم و فرزانه نیست. اگر به اندازه کافی باهوش باشید، به مرور زمان دانشی که لازم دارید را به دست خواهید آورد. اما اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند، خبر‌های بدی برای شما دارم: شما همه چیز را نمی‌دانید! اولین مانعی که باید به آن غلبه کنید تکبر خودتان است.

    من در طول زندگی کاری به کله شق بودن و حتی بعضی مواقع به غیر منطقی بودن معروف بودم. اما من خودم را به خاطر این موضوع اذیت نمی‌کردم. در حقیقت از آن استقبال نیز می‌کردم. چرا؟ چون به اندازه کافی باهوش بودم که بتوانم چیزهایی که برای رشد به آنها نیاز دارم را یاد بگیرم.

  2. تمام مردان پادشاه (اسکار بهترین فیم سال ۱۹۴۹)

    “برای پیدا کردن چیزی، هر چیزی که می‌خواهد باشد، خواه یافتن یک حقیقت بزرگ باشد یا پیدا کردن یک عینک گم شده، اول از همه شما باید باور داشته باشید که پیدا کردن آن برای شما سودمند خواهد بود.”

    “سودمندی” پایه و اساس هر کارآفرین است. جاده‌ای که به کارآفرین شدن ختم می‌شود پر از موانع و پستی و بلندی است. همه ما این را می‌دانیم، اما چیزی که در همه ما کارآفرینان مشترک است، این است که ما باور داریم که موفق خواهیم شد.

    رویای ما این است که شرکت خود را داشته باشیم. ما چشم اندازی داریم که برای تحقق آن تا حد مرگ تلاش خواهیم کرد و برایمان مهم نیست که منفی باف‌ها چه بگویند(چون همیشه در مورد این خواهند گفت که به چه دلیل شما موفق نخواهید شد).

    شما متوجه خواهید شد که موفقیت با تعریف و تمجیدها به دست نخواهد آمد. بلکه از درستی و راستی خود شما ناشی خواهد شد. معیار سنجش موفقیت شما این است که چقدر به چشم اندازی که دارید نزدیک شده‌اید. در طول این فرایند باید با خودتان صادق باشید.

    چه چیزی در وهله اول باعث شد که شما کارآفرین شوید؟ بگذارید همان چیز قطب نمای شما باشد. درست بودن کلید موفقیت است – برای من که اینگونه بوده است. این موضوع به همراه این باور که من می‌توانم در زندگی کاری که دوست دارم را انجام دهم عامل موفقیت من بودند.

  3. راکی (اسکار بهترین فیلم ۱۹۷۷)

    “هیچ چیز به سختی زندگی به آدم ضربه نمی‌زند، مهم نیست که شما چقدر می‌توانید محکم ضربه بزنید، مهم این است چقدر می‌توانید ضربه محکمی بخورید و باز هم ادامه دهید. چقدر می‌توانید برداریدو باز هم ادامه دهید. این روش برنده شدن است. “

    این جملات را با لحن و صدای سیلوستر استالونه خواندید، درست است؟ عیبی ندارد. خودم هم به همین صورت خواندم. راکی در اینجا یک سری حقایق را به زبان می‌آورد. زندگی به خودی خود سخت است، اما زمانی خواهد رسید که زندگی چنان به شما ضربه خواهد زد که نقش زمین خواهید شد. شما باید دوباره بلند شوید. باید بلند شوید.

    وقتی کارآفرین شوید ممکن است تنها شوید. هیچ کس چشم انداز و علاقه شما را درک نخواهد کرد، حتی ممکن است وقتی زندگی شما را به زمین زد کسی نباشد که به شما کمک کند تا از زمین بلند شوید. یکی از بزرگترین شکست های تجاری من در رابطه با قرقاول بود.

    این پرنده های احمق بسیار خوشمزه هستند اما یکی از احمق ترین پرنده‌های دنیا هستند. من عاشق قرقاول هستم، عاشق شکار کردن آنها هستم، بنابراین با خودم فکر کردم امکان ندارد شکست بخورم. بالاخره من به این کار علاقه دارم و در تجارت هم مهارت دارم. نمی‌دانستم که یک طوفان کار جدید من را از بین خواهد برد.

    در حقیقت، قرقاول ها دور هم جمع شدند و در زمان طوفان همه آنها تلف شدند. من همه چیز را از دست دادم. لازم به گفتن نیست که مهمترین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که وقتی زندگی شما را به زمین زد، شما باید بلند شوید و ضربه محکم تری به او بزنید. فقط زمانی که از پله‌های موزه هنر فیلادلفیا بالا می‌روید انتظار پخش موزیک حماسی نداشته باشید.

  4. دختر میلیون دلاری (اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۴)

    “این جادوی ریسک کردن همه چیز برای تحقق رویا است که هیچ کس به جز شما آنرا نمی‌بیند.”

    دوباره باید اشاره کنم که به عنوان یک کارآفرین ممکن است تنها بمانید. شما رویاها و چشم اندازهای خودتان را دارید، اما آدم هایی وجود دارند که توانایی تجسم کردن رویای های شما را ندارند یا آنقدر نسبت به موفقیت شما حسود هستند که شما را به شک و تردید می‌اندازند. این اجازه را به آنها ندهید. آدم‌های نفرت انگیز به شما نفرت خواهند ورزید، بگذارید اینکار را بکنند! آدم‌هایی هم خواهند بود که به شما بگویند چه کار باید بکنید.

    به آنها بگویید دهانشان را ببندند. داستان خودتان را بنویسید. اگر دیگران می‌خواهند یک داستان بنویسند، بگذارید خودشان داستانشان ر ا بنویسند.

    کسب و کار شما باید منعکس کننده چشم انداز و دیدگاه شما باشد، نه دیدگاه کس دیگر. پس اگر می‌خواهید به بهترین حد خودتان برسید به آنها گوش ندهید. این رویای شما است نه آنها.

  5. لورنس عربستان (اسکار بهترین فیلم ۱۹۶۲)

    “چیزهای بزرگ شروع کوچکی دارند، آقا.”

    هرگز فکر نکنید که آدم خیلی مهمی شده‌اید. وقتی خودتان را “مدیر عامل” خطاب می‌کنید، به این معنی نیست که از این به بعد دستشویی خود را تمیز نخواهید کرد و آشغال را بیرون نخواهید برد. اگر شما تمایل نداشته باشید کاری را انجام دهید، چطور می‌خواهید از کارکنان خود بخواهید آن کار را انجام دهند؟

    به عنوان مدیر عامل یک شرکت، بزرگ یا کوچک، امکان دارد خیلی راحت دیدگاه خودمان را از دست بدهیم و اجازه دهیم عنوان شغلی ما تعیین کننده رفتار ما باشد. مدیر عامل خودش دستشویی خود را تمیز کند؟ گاهی بی سابقه است. به هر حال دید من نسبت به آن مثبت است. چرا؟ چون باعث می‌شود کارآفرینان متواضع بمانند.

    برای من، انجام کارهای متواضعانه به من یادآوری می‌کند که در ابتدا با کارای متواضعانه شروع کردم و باید قادر باشم هر کاری که برای موفقیت شرکت لازم است را انجام دهم. همچنین به من کمک می‌کند تا با تمام جنبه های کسب و کار خود ارتباط داشته باشم. شما باید تعادلی بین خاکی بودن و به جلو حرکت کردن پیدا کنید. با اینکه من همه را تشویق می‌کنم تا “فکرهای بزرگ” داشته باشند، اما به آنها هشدار می‌دهم که “خودتان را خیلی بزرگ نبینید.” خود بزرگ بینی برای بسیاری از آدمها می‌تواند زمینه ساز شکست های بزرگی شود.

چه فیلم هایی به شما الهام می‌دهند تا جلو بروید؟ کدام فیلم به شما جرات داد تا برای تحقق رویای خود کارآفرین شوید؟ یک چیز حتمی است: اگر شروع نکنید هیچ اتفاقی نخواهد اقتاد.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/270809

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *