امنیت اطلاعات

اسنودن می‌گوید ادعای اف بی آی که فقط شرکت اپل می‌تواند قفل آیفون را باز کند مزخرف است.

0

اسنودن می‌گوید ادعای اف بی آی که فقط شرکت اپل می‌تواند قفل آیفون را باز کند مزخرف است.

به گزارش اینترسپت (The Intercept) ادوارد اسنودن افشاگر اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) می‌گوید تلاش اف بی آی برای شکستن قفل گوشی آیفون سید رضوان فاروغ، تیر انداز سن برناردینو ساختگی و تظاهر است.

ماه گذشته اف بی آی یک قاضی فدرال را متقاعد کرد تنها راه نفوذ به آیفون این است که شرکت اپل را مجبور کرد تا پروتکل‌های امنیتی موجود در گوشی را دور بزند. تا این لحظه شرکت اپل زیر بار نرفته است.

اسنوندن می‌گوید: “اف بی آی ادعا می‌کند که اپل ابزارهای فنی منحصر به فردی در اختیار دارد که می‌تواند قفل گوشی را بشکند. با کمال احترام این حرف مزخرف است.”

او بعدا در توییتر توضیح می‌دهد که: “یک اجماع تکنولوژیکی جهانی بر علیه اف بی آی وجود دارد.” او با اشاره به مطلبی که در سایت اتحادیه‌ آزادی‌های مدنی آمریکا منتشر کرده دقیقا توضیح می‌دهد که اف بی آی چگونه می‌تواند سیستم پاک کننده خودکار اطلاعات آیفون را از کار بیاندازد.

دیگر متخصصین تکنولوژی نیز توضیح می‌دهند که اف بی آی در صورتی که ماموران سن برناردینو کلمه عبور iCloud مجرم را ریست نکرده باشند، می‌تواند اطلاعات پشتیبان گوشی را از iCloud به دست آورد.

به گفته محققان امنیتی حتی در آن صورت نیز گزینه‌های دیگری وجود دارد. مانند بیرون آوردن تراشه حافظه گوشی و دسترسی به اطلاعات آن در بیرون از گوشی(اسنودن نیز به این روش اشاره کرده است)، یا ریست کردن شمارنده داخلی گوشی تا بتوانند هر چند بار که لازم باشد کلمه عبور را حدس بزنند. کارشناسان می‌گویند این تکنیک ها گران بوده و احتمال دارد گوشی را خراب کنند. اما در گذشته جواب داده‌اند.

اینترسپت در این گزارش می‌گوید NSA و CIA تقریبا ۱۰ سال روی هک دستگاه‌های شرکت اپل کار کرده‌اند.

شاید نکته در اینجاست که هیچکدام از روشهایی که اف بی آی می‌تواند استفاده کند به سادگی مجبور کردن اپل به رمز گشایی نیست.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/272189

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *