ارتباط با دیگران

۸ دلیلی که کارآفرینان به روابط حرفه‌ای بیشتر و روابط دوستانه کمتری نیاز دارند.

0

8 دلیلی که کارآفرینان به روابط حرفه‌ای بیشتر و روابط دوستانه کمتری نیاز دارند.

کارآفرینان موفق تفاوت بین داشتن یک رابطه خوب حرفه‌ای و داشتن دوستان بیشتر را درک می‌کنند. در حقیقت تمرکزی که روی شبکه های اجتماعی به وجود آمد ، و از فیس بوک شروع شد، معنی کلمه دوست را تغییر داد و حتی آن را از یک اسم به یک فعل تبدیل کرد. امروزه بسیار طبیعی است که صدها و یا هزاران دوست اینترنتی داشت در حالی هیچ گونه ارتباطی با آنها نداریم.

در دنیای کارآفرینی و استارت‌آپ، روابط حرفه‌ای بسیار حیاتی هستند. شما نمی توانید یک کسب و کار را فقط با حضور دوستان خود راه اندازی کنید. شما به شرکای تجاری، سرمایه گذاران و مشتری نیاز دارید. البته که همه ما در زندگی خصوصی خود به روابط دوستانه نیاز داریم و بعضی از این دوستی‌ها از روابط تجاری ناشی می‌شوند و بعضی از این دوستی ها نیز به روابط تجاری تبدیل می‌شوند. در اینجا به طور خلاصه توضیح می‌دهیم که روابط تجاری چه ارتباطی با دوستان دارند.

  1. همه به روابط دوستانه شخصی نیاز دارند.

    اغلب روانشناسان قبول دارند که از همان سنین کودکی، وجود روابط دوستانه برای ایجاد مهارتهای اجتماعی ضروری است و منجر به ایجاد تعادل در اخلاق، راستی و درستکاری و تشخیص درست و غلط می‌شود. این دوستان نباید با دوستانی که در شبکه های اجتماعی دارید و هرگز آنها را ندیده‌اید و یا شناخت بسیار کمی از آنها دارید، اشتباه گرفته شوند.

  2. رابطه تجاری می تواند با افرادی باشد که دوست شما نیستند.

    بهترین روابط حرفه‌ای می‌تواند با دوستان نیز شکل بگیرد، با این حال کارآفرینان باید بتوانند روابط خود را با رقیبان، شرکا و مشتریان که تمایلی به دوستی ندارند نیز مدیریت کنند. دوستان این انگیزه را دارند که به شما کمک کنند در حالی که کسانی که با شما رابطه تجاری دارند برای تجارت خودشان تلاش می‌کنند.

  3. در رابطه دوستانه کیفیت از کمیت مهمتر است.

    بیشتر کسانی که به بلوغ می‌رسند دایره دوستان خود را کوچکتر می‌کنند تا روی تعداد کمی از افراد قابل اعتماد تمرکز کنند و آنها محرم اسرارشان باشند. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد دایره دوستان با گذشت زمان رشد کمتری می‌کند، به طوری که سطح اعتماد به آدم‌های دیگر از ۷۷ درصد به ۳۷ درصد رسیده است.

  4. در تجارت شما می‌توانید روابط بسیار زیادی داشته باشید.

    داشتن روابط حرفه‌ای بیشتر به معنی داشتن اعتبار بیشتر، داشتن بینش وسیع‌تر نسبت به بازار و داشتن نفوذ بیشتر در مشتریان است. قاعده کلی تجارت بر اساس این حقیقت بنا شده است که “مهم نیست چه چیزهایی می‌دانید، مهم این است که با چه کسانی رابطه دارید.” بسیاری از کارآفرینان اقرار می‌کنند که تمام تجارت خود را بواسطه روابطی که دارند به دست آورده‌اند.

  5. دوستی واقعی نیازمند یک رابطه احساسی شخصی است.

    دوستی یک رابطه نفر به نفر است که در آن محبت متقابل وجود دارد، توانایی یکی شدن وجود دارد و می‌توان بدون ترس از قضاوت شدن از احساسات و اشتباهات صحبت کرد. بسیاری از کارآفرینان به دلیل اینکه دوستی و تجارت با هم جور در نمی‌آیند، آدم‌های تنهایی هستند.

  6. روابط تجاری به برجسته کردن نقاط مثبت بستگی دارند.

    اولین قانون تجارت این است که صحبت کردن از مشکلات کمکی به تجارت، قدرت نفوذ و روابط شما نمی‌کند. بعضی از کارآفرینان فکر می‌کنند با بیان کردن مشکلات و کاستی ها می‌توانند با دیگران رابطه دوستانه برقرار کنند اما بعدا متوجه می‌شوند که این حرفها بر علیه خودشان استفاده می‌شود.

  7. دوستانی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند ارزش تجاری دارند.

    با استفاده از تکنولوژی‌های رایگانی که وجود دارد، بدون هیچ هزینه‌ و سرمایه گذاری احساسی، می‌توان دوستانی پیدا کرد که ارزش شخصی ندارند. از قضا این دوستان ارزش تجاری دارند. به این دلیل که این قابلیت را دارند که به طرفداران شما تبدیل شده و به حمایت از شما توصیه نامه بنویسند و دوستان واقعی خودشان را تحت تاثیر قرار دهند.

  8. ارتباطات اینترنتی به تنهایی نمی‌توانند روابط تجاری ایجاد کنند.

    برقراری روابط اینترنتی ممکن است یک فرصت تجاری باشد، اما برای پیدا کردن دوستان شخصی باید رابطه واقعی وجود داشته باشد. در مقایسه با اعتباری که رابطه رو در رو دارد و در آن می‌توان اعتقادات، اهداف و نقطه نظرات و شخصیت طرف مقابل را سنجید، در اینترنت به راحتی می‌تواند شخصیت واقعی را پنهان کرد.

رابطه دوستی که احساسات نیز در آن وجود داشته باشد سنگ بنای روابط شخصی هستند، اما همین احساسات در دنیای تجارت که نیازمند تغییرات سریع است، مانعی بر سر راه تصمیم‌گیری هستند. در طرف دیگر روابط تجاری به صورت منطقی به وجود آمده‌اند تا معاملات تجاری را گسترش دهند. اگر تجارت شما به سختی جلو می‌رود شاید وقت آن رسیده است که کمتر روی دوستان خود تمرکز کنید.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/270037

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *