بازاریابی محتوا

۴ ترفند بازاریابی محتوا جهت گسترش برند شخصی

0

4 ترفند بازاریابی محتوا جهت گسترش برند شخصی

بازاریابی محتوا – در شکل به اشتراک گذاری محتوای مفید مانند بلاگ‌ها یا ویدیوها با بازدید کنندگان اینترنتی که با برند شما ارتباط دارند – می‌تواندی یکی از موفق‌ترین روشهای بازاریابی دیجیتال برای برند شخصی شما باشد، اما فقط به این شرط که یک استراژی قوی و ثابت داشته باشید. بر اساس گزارشی که موسسه بازاریابی محتوا تحت عنوان “گزارش بازاریابی محتوای کسب و کار به مشتری(B2C)” منتشر کرد، ۴۷ درصد از بازاریاب‌های محتوای تاثیر گذار از یک استراتژی مستند برخوردار بودند، در حالی که فقط ۵ درصد از بازاریاب‌هایی که کمتر موثر بودند از استراتژی مستند شده استفاده نمی‌کردند و با استفاده از روشهای ابداعی کار می‌کردند.

با وجود انواع مختلفی از محتوا و کانال‌های فراوانی که برای انتشار آنها وجود دارد، امکان اینکه در انبوهای از محتوا غرق شد بسیار زیاد است. از این چهار تکنیک ساده استفاده کنید تا بتوانید از بازاریابی محتوا به طور مثبت در جهت گسترش برند شخصی و بالا بردن امکان دیده شدن و در دسترس بودن بهره ببرید.

  1. محتوای معنا دار و مفیدی برای سایت خود تولید کنید.

    اول از همه مخاطب هدف خود را تعیین کرده و سپس مشخص کنید که کدام یک از علایق شما با اهداف حرفه‌ای شما مرتبط است. ممکن است شما بخواهید مقالات متنی تولید کنید و یا ویدیو هایی بسازید که در آنها از تخصص خود استفاده کرده و به مخاطبان مهارتهای جدید بیاموزید. این کار کمک می‌کند تا در رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید اعتبار خوبی به دست آورید.

    در محتوایی که تولید می‌کنید فقط خودتان را تبلیغ نکنید. پیش از هر چیز به فکر مصرف کننده محتوا باشید و اینکه چطور می‌توانید بیشترین کمک را به او بکنید. برای اینکه ایده‌های خوبی در مورد محتوا به ذهنتان برسد، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید:

    • من در چه زمینه‌هایی تخصص دارم؟

    • بهترین راه انتقال دانش من چیست – نوشتن، پادکست، نمایش عکس، اینفوگرافی، ویدیو یا یک چیز دیگر؟

    • آیا بهتر نیست با یک کارشناس دیگر مصاحبه کرده و نظرات او را با محتوای خودم تلفیق کنم، یا اینکه مصاحبه او را به عنوان محتوای اصلی به کار برم؟

    • چگونه می‌توانم محتوایی که تولید می‌کنم را در دسترس کاربران متفاوتی قرار دهم؟ کارهایی مانند افزودن متن به ویدیو برای بازدید کنندگانی که نمی‌توانند ویدیو را به خوبی متوجه شوند، یا اضافه کردن عکس به مقالات برای کاربرانی که با عکس بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

    در خصوص تعداد دفعاتی که در سایت خود مطلب می‌گذارید، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ توسط هاب‌اسپات (HubSpot) انجام شد، این نتیجه به دست آمد که برای شرکت‌هایی که تعداد کارمندان آنها ۱۰ نفر یا کمتر است، تولید حداقل ۱۱ مقاله در ماه ایده‌ال است. همچنین این مطالعه مشخص کرد که شرکت‌هایی که حداقل ۱۶ مقاله در ماه منتشر می‌کنند نسبت به شرکت هایی که چهار مقاله یا کمتر منتشر می‌کنند، سه و نیم برابر ترافیک بیشتری به دست می‌آورند. اگر به دنبال به دست آوردن ریتم مناسب خود می‌گردید، در ایتدا با ریتم آهسته‌ای شروع کنید اما هدف‌تان داشتن ریتم مداوم سریعتری باشد.

    با اینکه محتوای شما نباید روی خودتان تمرکز کند، اما باید برای برند شخصی شما وجهه مثبتی ایجاد کند و بخوبی آن را به نمایش بگذارد. جهت رسیدن به این هدف یک لینک به صفحه “درباره من” در بخش بیوگرافی نویسنده مقاله قرار دهید تا اگر خوانندگان محتوای شما را دوست داشتند، بتوانند شما را بیشتر بشناسند و با شما تجارت کنند، یا اینکه در انتهای مقاله این امکان را بگذارید که بازدید کنندگان بتوانند با شما تماس برقرار کنند.

  2. برای دیگر سایت‌ها مقاله بنویسید.

    حال که شما به یک ماشین تولید محتوا تبدیل شده‌اید، به دنبال افراد دیگری که در زمینه مشابهی فعالیت می‌کنند بگردید تا با آنها ارتباط برقرار کرده و محتوایی که تولید می‌کنید را در اختیار مخاطبان آنها نیز قرار دهید. افراد تاثیر گذاری که مورد تحسین خودتان هستند را انتخاب کرده، با آنها تماس بگیرید و دلیل علاقه خود به آنها را بگویید و توضیح دهید که کار شما چه ارتباطی با هم دارد و شما چه کمکی می‌توانید به مخاطبان آنها بکنید.

    به آنها پیشنهاد دهید که در سایت آنها مقاله بگذارید و در مقابل از آنها بخواهید که در آن مقاله یک لینک به سایت شما قرار دهند. با اینکار لینک‌های برگشتی به سایت شما زیاد می‌شود و باعث می‌شود برند شخصی شما از دید موتور‌های جستجو جایگاه خوبی به دست آورد. همچنین به آنها اطلاع دهید که مقاله‌ای که در سایت آنها قرار می‌دهید را از طریق سایت خودتان، خبرنامه و یا شبکه‌های اجتماعی تبلیغ خواهید کرد. با کمک کردن به دیگر افراد تاثیر گذار، آنها نیز تمایل بیشتری خواهند داشت تا به ترویج محتوای شما کمک کنند.

  3. پذیرنده مقالات دیگران در سایت خودتان باشید.

    مانند گذاشتن مقاله در سایتهای دیگران که می‌تواند برند شخصی شما را در بین دیگر مخاطبان بالقوه ترویج دهد، پذیرفتن مقالات دیگران و گذاشتن آنها در سایت نیز می‌تواند مفید باشد. سایت شما کامل‌تر شده و منبع خوبی از اطلاعات خواهد شد و این اطلاعات در جذب ترافیک به سایت شما کمک خواهد کرد. از طرف دیگر کسی که در سایت شما مقاله می‌گذارد به احتمال زیاد آن مقاله را با کسانی که در رابطه است به اشتراک خواهد گذاشت و در نتیجه برای وبسایت شما بازدید کننده به همراه خواهد داشت.شما همچنین می‌تواند از مقاله میهمان برای نمایش مقاله‌های مرتبطی که در سایت دارید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هدف شما از پذیرفتن مقاله شخص دیگر، ترویج برند شخصی خودتان نیست. باید مطمئن شوید که فقط محتوایی از سایت خود را در مقاله میهمان نشان دهید که با مطالب آن مقاله مرتبط باشد و آن را به حاشیه نبرد. یک روش ساده برای اطمینان داشتن از این موضوع این است که از یک افزونه در سایت خود استفاده کنید که به صورت خودکار مقالات مرتبط با آن مقاله یا ویدیو را در انتهای صفحه نمایش دهد. همچنین می‌توانید یک لینک تحت عنوان “مقالات مرتبط” در انتهای صفحه قرار دهید و در صفحه مربوط به آن مقالات مرتبط را نشان دهید.

    اگر بازدید کننده نداشته باشید، بازاریابی محتوا هدر دادن وقت خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که از رسانه های پولی مانند به روز رسانی‌های پولی سایت لینکداین (LinkedIn) استفاده کنید تا سایت شما بیشتر در دسترس عموم قرار گیرد. اما اینکار نباید زیاد هزینه در بر داشته باشد. با استفاده از شبکه های اجتماعی مجانی و ارتباطات دیجیتال، محتوای خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید و در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

  4. در تمام شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آنها عضو هستند حساب کاربری ایجاد کرده و عضو شوید.

    محتوای مرتبط با برند شخصی در شبکه‌های تخصصی مانند لینکداین مفید هستند، در حالی که روزنامه نگاران و متخصصین رسانه‌ها به استفاده از توییتر تمایل بیشتری دارند. وقتی می‌خواهید محتوای خود را تبلیغ کنید، در نوشتن مطالب تبلیغاتی از کلمات کیلدی که برای مو.تورهای جستجو مهم است استفاده کنید و امکانی را فراهم کنید که مخاطبان مشتاق را جذب کرده و از محتوای سایت شما دیدن کنند.

    در داخل محتوای مقاله اصلی با پرسیدن سوال‌هایی در انتهای مقاله و یا نشان دادن یک مباحثه در متن تبلیغاتی آن مقاله، خوانندگان را تشویق کنید که دوباره به سایت شما برگردند. لینک مقالات را خیلی ساده در شبکه های اجتماعی کپی نکنید، بلکه از ویدیو و عکس استفاده کنید تا سازگاری بیشتری با الگوریتم شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. زمان‌های مختلف و انواع مختلفی از مقالات را تست کنید تا بتوانید بیشترین مخاطب ممکن را جذب کنید.

زمانی که با دیگر افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کردید، هر وقت احساس کردید محتوای شما با مخاطبان آنها مرتبط است محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارید. یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا بر این اساس استوار است که محتوای شما چه مقدار برای مخاطبان و آنهایی که به شما در انتشار آن کمک می‌کنند ارزشمند است. با این فلسفه اقدام به تولید و انتشار محتوا کنید که به مخاطبان کمک کنید. مطمئن باشید در مسیر صحیح تقویت برند شخصی به کمک بازاریابی محتوا قرار دارید.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/270201

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *