فروش

همه ما فروشنده‌ایم. بیایید فروشنده‌های بهتری باشیم.

0

همه ما فروشنده‌ایم. بیایید فروشنده‌های بهتری باشیم.

همه ما فروشنده‌ایم. بیایید فروشنده‌های بهتری باشیم.

شاید شغل شما فروشندگی نباشد، اما ضروری است که مهارت‌های خود را افزایش داده و در زندگی و کار خود با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید. شما چه خودتان صاحب یک شرکت باشید و یا کارمند باشید، این احتمال وجود دارد که در طول روز کارهایی انجام دهید که با فروش مرتبط هستند. همه ما فارغ از عنوان شغلی و یا نقشی که در شرکت داریم، هر روز به نوعی کار فروش انجام می‌دهیم.

والدین زمان زیادی را صرف این می‌کنند که فرزندان خود را متقاعد کنند تا رختخواب خود را مرتب کنند، کارهای روزمره‌شان را انجام دهند و یا برای امتحانات پیش رو درس بخوانند. یک کارآفرینان زمان زیادی را صرف فروختن ایده و شرکت تازه تاسیس خود به سرمایه گذاران و دیگر افرادی می‌کنند که می‌توانند به رشد و پیشرفت آنها کمک کنند.

مدیر یک سازمان بزرگ به طور مداوم در حال فروش دیدگاه و چشم انداز شرکت به کارمندان خود است. کارمندی که برای یک شرکت کار می‌کند زمان زیادی را برای فروختن مهارت خود می‌کند تا پاداش بیشتری به دست آورده و نردبان ترقی شرکت را سریعتر طی کند.

فروش برای موفقیت و رشد کسب و کار شما مانند اکسیژن است. بدون آن کسب و کاری نیز وجود نخواهد داشت. بدون فروش ساختن هر چیزی غیر ممکن است.

برای اینکه فروشنده ماهری شوید به موارد زیر توجه کنید.

  1. همیشه با یک سوال شروع کنید.

    بعضی از اشخاصی که به خوبی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، همیشه با یک سوال شروع می‌کنند. من در مورد اهمیت سوال پرسیدن مطالب بسیاری نوشته‌ام. برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و فروشنده خوب بودن، سوال پرسیدن به درد می‌خورد.

    دفعه بعد که خواستید به یک جلسه فروش بروید و یا با کسی تعامل داشته باشید، سعی کنید مکالمه را با پرسیدن یک سوال خوب شروع کنید. قبل از ملاقات، تحقیق کرده و سوالات خوبی آماده کنید.

    زمانی که سوال خوبی می‌پرسید، دو کار انجام می‌دهید. اول اینکه یک حس فروتنی از خود نشان می‌دهید که همیشه باعث می‌شود نتیجه خوبی بگیرید. دوم اینکه جواب‌های مهمی به شما داده خواهد شد که در حالت معمولی نمی‌توانستید به آنها دست پیدا کنید. هیچ چیزی به اندازه پرسیدن یک سوال خوب قدرتمند نیست. از این به بعد سعی کنید همه تعاملات خود با دیگران را با یک سوال خوب شروع کنید.

  2. دید خود نسبت به فروش را عوض کنید.

    باورتان نمی‌شود که من با چه تعداد افرادی ملاقات کرده‌ام که نسبت به فروش نظر بسیار منفی داشتند. آنها نمی‌توانستند درک کنند که چرا یک نفر دوست دارد فروشنده باشد. عده‌ای نیز بر این باور بودند که یک فروشنده هیچ جای دیگری نمی‌تواند کار به دست آورد.

    برای موفقیت در فروش ابتدا باید دید خود را نسبت به فروش عوض کنید. به جای داشتن دید منفی نسبت به آن، از جنبه کاملا متفاوتی به آن نگاه کنید. فروش یعنی اینکه به دیگران کمک کنیم تا به جایی که می‌خواهند برسند. در فروش فقط زمانی موفق خواهید بود که به موفقیت دیگران کمک کنید.

    اگر همیشه به خودتان تلقین کنید که از فروش متنفر هستید و هرگز تلاش نکنید تا دید منفی خود را درباره ماهیت واقعی فروش عوض کنید، نمی‌توانید در فروش محصولات و خدمات خود موفق باشید.

  3. همه تلاش خود را بکنید تا استاد حل مشکلات شوید.

    این نکته می‌تواند قاعده بازی را عوض کند. باید همه دغدغه شما این باشد که مشکلی را حل کنید و ارزش واقعی به بازار اضافه کنید تا از این طریق بتوانید از دیگران متفوت بوده و منحصر به فرد باشید. موفقترین فروشنده ها به آن به عنوان فروش نگاه نمی‌کنند، بلکه به عنوان فرصتی برای حل یک مشکل نگاه می‌کنند. آنها کاملا غرق در حل مشکلات هستند.

    به دنبال روش‌هایی باشید که ارزشی که به بازار و مشتریان بالقوه ارائه می‌دهید را دو برابر کنید. سپس همه انرژی خود را صرف حل مشکلات واقعی کنید. زمانی که شروع به حل مشکلات می‌کنید، قبل از اینکه عنوان فروشنده را به شما بدهند، شما را به عنوان یک حلال مشکلات خواهند شناخت. در اینجاست که تجارت و زندگی شما دگرگون می‌شود.

اگر تلاش کنید یک فروشنده کار کشته شوید و روی مهارتهای ارتباطی خود کار کنید، علاوه بر کسب و کار در جاهای دیگر نیز می‌توانید موفقتر عمل کنید. با اینکه ممکن است یک فروشنده نباشید، اما همه تا حدی درگیر فروش هستیم.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/270738

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *