بازاریابی محتوا

نوشتن محتوایی که با مشتری ارتباط برقرار کند.

0

نوشتن محتوایی که با مشتری ارتباط برقرار کند.

وقتی بحث بازاریابی محتوا در میان باشد، بسیار مهم است که تفکر فروشندگی را کنار بگذارید تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کرده و آنها را به چیزی که تبلیغ می‌کنید علاقه مند کنید. البته محتوای شما باید مخاطب را جلب کند و کاری کند که آنها برای خواندن مطلب شما وقت بگذارند و یا پول خود را صرف خرید کالا و یا خدماتی که کنند که شما در محتوای خود به دنبال تبلیغ آن هستید. اما روش انجام اینکار همیشه باید از طریق ایجاد علاقه، سرگرم کردن و نوشتن محتوایی باشد که در آنها انگیزه ایجاد کند.

خوب شما دقیقا چگونه محتوایی ایجاد می‌کنید که با مخاطب ارتباط برقرار کرده و آنها را ترغیب به خریدن می‌کند، بدون اینکه این حس را به آنها القا کند که جملات شما بسیار تبلیغاتی هستند و شما به زور می‌خواهید چیزی را به آنها بفروشید؟ در اینجا به سه نکته اشاره می‌کنیم که شما با بکارگیری آنها می‌توانید برای مشتریان خود (کسانی که برای محصولات آنها متن تبلیغاتی می‌نویسید) مخاطب بیشتری جلب کنید.

  1. یک مکالمه شروع کنید.

    واقعیت این است که خوانندگان اصلا علاقه‌ای به خواندن مطالبی در مورد محصولات و یا خدمات خارق‌العاده‌ای که شما معرفی می‌کنید، ندارند. آنها به دنبال این هستند که برای مشکلات روزانه خود یک راه حل پیدا کنند و اطلاعات و تکنیک‌های جدیدی یاد بگیرند تا زندگی آنها را راحت‌تر کند. شما باید روشی پیدا کنید که معرفی محصولات و خدمات مشتریان خود را با یک متن خوب و مفید ترکیب کنید تا خواننده بتواند از خواندن مطلب شما به راه حلی دست پیدا کرده و آن را در زندگی خود به کار گیرد.

    برای مثال، اگر می‌خواهید برای شرکتی که سیستم‌های مرکزی گرمایشی و سرمایشی تولید می‌کند، یک متن تبلیغاتی بنویسید، می‌توانید متنی بنویسید که حول کاهش استهلاک سیستم تهویه هوا یا چگونگی کم کردن نیاز سیستم‌های گرمایشی به تعمیرات زمستانی، می‌چرخد. ایده‌ای که در اینجا مطرح است این است که بین خوانندگان اعتبار به دست آورده و برای آنها یک دوست قابل اعتماد باشید تا آنها به طور طبیعی تمایل داشته باشند تا به محصولاتی که شما در مطالب خود معرفی می‌کنید توجه کنند.

  2. خواننده را درگیر کنید.

    کاری کنید که خواننده با متن شما درگیر شود. برای این کار می‌توانید از تکنیک های خاصی استفاده کنید. برای مثال به او القا کنید تا سوالهایی از خودش بپرسد که به حل مشکل‌های ساده او کمک کند. روش دیگر این است که او را وادار کنید تا لیستی از اهداف، علاقه مندی ها و آرزو‌های خودش را بنویسد و از آنها برای بهبود جنبه‌های مختلف زندگی خود استفاده کند.

    محتوایی که شما تولید می‌کنید می‌تواند متنی باشد که به صاحب خانه‌ها کمک می‌کند تا سریعتر خانه خود را بفروشند، یا محتوایی باشد که مردم را تشویق می‌کند که رژیم غذایی سالم تری داشته باشند یا متنی باشد که والدین خانه دار را وادار می‌کند تا در مورد نحوه استفاده از اوقات فراغت خود فکر کنند. محتوای شما در مورد هر چیزی که باشد، نکته مهم این است که شما چیز با ارزش و قابل اجرایی به خوانندگان پیشنهاد دهید تا آنها حتی مدتها بعد از خواندن متن شما، در مورد شرکت هایی که در آن متن معرفی کرده بودید فکر کنند.

    همانند نوشتن متن با لحن محاوره‌ای، درگیر کردن خواننده نیز باعث می‌شود تا آنها علاقه بیشتری به محصولات و خدمات مشتریان شما پیدا کنند. به این دلیل که این محصولات و خدمات می‌توانند مکمل ابزارهایی باشند که شما در متن خود آنها را ارائه کرده بودید. چه کسی تمایل نخواهد داشت تا نرم‌افزاری را بخرد که اهدافی که شما برای وزن کم کردن پیشنهاد داده بودید را ثبت و پیگیری می‌کند؟

  3. برند مورد نظرتان را نمایش دهید.

    یک جنبه مهم ساختن محتوای بازاریابی این است که به هر بخشی لحن منحصر به فردی بدهید که نماینگر برند هر یک از مشتریان شما باشد. یک ایده خوب این است که صفحه “درباره ما” سایت مشتریان را مطالعه کنید و از آنها بخواهید در مورد لحن و شخصیتی که می‌خواهند به کسب و کار خود بدهند توضیحات عمیقتری ارائه دهند. هر قطعه از محتوایی که برای یک مشتری خاص تولید می‌کنید باید نمایانگر شخصیت، استایل و اعتبار آن مشتری باشد.

    اگر یک مشتری تازه شروع به کار کرده و هنوز شخصیتی برای برند خود نساخته است، خودتان را جای او بگذارید و به این فکر کنید که وقتی کسی متن مربوط به شما را می‌خواند، می‌خواهید چگونه به نظر برسید. به سایت رقبا نگاه کنید تا هم از نوشتن موضوعاتی که در اینترنت اشباع شده‌اند خودداری کنید و هم بتوانید شخصیت منحصر به فردی برای مشتری خود پیدا کنید.

با استفاده از این نکات، شما باید قادر باشید به چیز جدید و منحصر به فردی دست پیدا کنید که توجه خواننده را به برندی که در متن خود معرفی می‌کنید جلب کرده و آنها را تشویق کند تا دوباره به متن شما رجوع کنند.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/254158

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *