خانواده و دوستان

آنقدر روی موفقیت تمرکز نکنید که خانواده و دوستان‌ را فراموش کنید.

0

آنقدر روی موفقیت تمرکز نکنید که خانواده و دوستان‌ را فراموش کنید.

بسیاری از افراد، زمانی که می‌خواهند کارآفرین شوند، آنقدر مشغول انجام کارهای سخت می‌شوند که دیگر زمانی برای زندگی شخصی خود باقی نمی‌گذارند. زمانی که کسب و کارشان نیاز به رشد داشته باشد، یا بیش از اندازه برای کار وقت می‌گذارند یا اینکه از تفریحات خود می‌زنند. در هر صورت تعهدات شخصی که دارند به حاشیه رانده می‌شود. هرچند که هیچ کس نمی‌تواند به یک تعادل “کامل” بین کار و زندگی دست پیدا کند، اما بسیار مهم است که کارآفرینان اهمیت خانواده، دوستان و کسانی که دوستشان دارند را به خاطر داشته باشند. با اینکه ممکن است گذراندن وقت با این افراد در مقایسه با وظایف شغلی در وهله دوم اهمیت قرار بگیرد، اما حضور آنها کمک زیادی در رشد یک کارآفرین می‌کند.

متاسفانه کارآفرینان بسیاری وجود دارند که بیشتر زمان خود را صرف تمرکز روی محصولات، سود شرکت و آخرین اقدامات رقیبان می‌کنند. بسیاری از آنها آنقدر درگیر تومان ها و ریال‌های تجارت خود هستند که بخشی از انسانیت خود را فراموش می‌کنند. کارآفرینانی که می‌خواهند همه کارها را خودشان انجام دهند ناخواسته آدم‌های اطراف خود را از دست می‌دهند.

چیز مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که همه ما انسان هستیم. حتی حرفه‌ای‌ترین کارآفرینان نیز نمی‌توانند همه کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند. همه ما برای موفقیت به حمایت دیگران نیاز داریم. این موضوع بخصوص برای کارآفرینان مهم است. به این دلیل که متاسفانه آنها بیشتر از دیگران با شکست مواجه می‌شوند. در اغلب مواقع، کارآفرینان در راه اندازی یک کسب و کار تعداد دفعاتی که شکست می‌خورند بیشتر از دفعاتی است که موفق می‌شوند. زمانی که شکست می‌خورید، این خانواده و دوستان هستند که از شما حمایت می‌کنند، شما را در مسیر نگه می‌دارند و به شما کمک می‌کنند تا دوباره بلند شده و به کارتان ادامه دهید. بنابراین هر چند ممکن است در مورد آن فکر نکنید، اما دوستان و خانواده در موفقیت کلی شما به عنوان یک کارآفرین، بسیار مهم هستند.

انزوا طلبی می‌تواند چیز وسوسه انگیزی باشد. اما از آن دوری کنید. آدم‌های مهمی که در زندگی شما وجود دارند را فراموش نکنید. آنقدر غرق کار و شرکت نشوید که زندگی واقعی‌تان از بین برود. با اینکه ممکن است فکر کنید اختصاص دادن همه ثانیه‌های زندگی خود به کار و شرکت باعث رضایت شما شود، اما باز هم در حال نادیده گرفتن یکی از مهمترین نیازهای خود به عنوان یک شخص هستید. شما در حال نادیده گرفتن خانواده، دوستان و کسانی هستید دوستشان دارید و از همه چیز مهم تر هستند.

این کار می‌تواند برای بعضی از کارآفرینان سخت باشد، اما نصحیت مهم و قابل ملاحضه‌ای است. گفتن اینکه از این به بعد زمان بیشتری را با کسانی که دوستشان دارید خواهید گذراند راحت است، اما عمل کردن به آن سخت خواهد بود. مخصوصا اگر در بازار رقابتی امروز در حال راه اندازی یک استارآپ باشید.

برای بسیاری از کارآفرینان مشتاقی که برایشان سخت است که زمانی را با دوستان و خانواده بگذرانند مهم است که به خاطر داشته باشند: زمانی که تمام وقت خود را صرف کار کردن و رسیدن به موفقیت و پول کردید، بعد از موفق شدن، این موفقیت را با چه کسی شریک خواهید شد؟

اگر می‌خواهید بهترین کارآفرین ممکن باشید، پس باید قدردان خانواده خود باشید. به خاطر داشته باشید که دوستان، خانواده و کسانی که دوست‌شان دارید را در تمام مدت نزدیک خود داشته باشید. چه زمانی که در شروع کار هسیتد یا زمانی که در شرکت با مشکل مواجه می‌شوید و یا زمانی که به دنبال کسی هستید که نتیجه تلاش خود را با او قسمت کنید. داشتن کسانی که مراقب شما باشند و در زمان‌هایی که سخت در تلاش هستید تا یک کارآفرین باشید، در اطراف شما باشند باعث خواهد شد که همه کارهایی که انجام می‌دهید با ارزش به نظر برسند.

پس به یاد داشته باشید، دفعه بعد که وسوسه شدید قید دوستان و خانواده را بزنید و به تنهایی مشغول کار شوید، به این فکر کنید که آیا واقعا ارزش آن را دارد؟ این فکر باعث می‌شود شما همه چیز را در نظر داشته باشید. و برای روابط، خانواده و فکر و روح شما نیز خوب است.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/269825

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *