اخراج

۷ اشتباه غیر عمد که می‌تواند باعث اخراج شما شود.

0

7 اشتباه غیر عمد که می‌تواند باعث اخراج شما شود.

چیزهای زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث اخراج کارکنان خوب و سخت کوش شوند. اشتباهات غیر عمدی معمولا عواقب تندی در پی دارند.

در اینجا به هفت اشتباه بی ضرری اشاره می‌کنیم که می‌توانند باعث اخراج کارکنان شود.

  1. اشتباهات تکنولوژیکی.

    در مطالعه‌ای که اخیرا از طرف انستیتوی ای‌پالیسی (ePolicy) انجام گرفت، بیش از ۳۰۰ شرکت مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که یک سوم آنها کارمندانی را که از تکنولوژی‌های موجود در شرکت سوء استفاده کنند اخراج می‌کنند.

    شرکت‌ها آنقدر نگران سوء استفاده کارکنان از تکنولوژی هستند که ۴۵% آنهایی که مورد بررسی برقرار گرفتند اذعان کردند که استفاده تکنولوژی توسط کارکنان را نظارت می‌کنند (بعضی از آنها حتی کلمات و حروفی را که کارکنان تایپ می‌کنند را ضبط کرده و بر آنها نظارت می‌کنند). این در حالی است که فقط در دو ایالت آمریکا کارفرمایان مجبورند تا در صورت نظارت بر استفاده کارکنان از تکنولوژی، آنها را از این موضوع مطلع کنند.

    وقتی صحبت از دلایل اخراج باشد، اشتباهاتی که در دنیای دیجیتالی رخ می‌دهد گوی سبقت را از بقیه می‌رباید. هر هفته اخباری را می‌شنویم که شخصی به علت چیزی که در صفحات اجتماعی گذاشته است از کار خود اخراج شده است.

    اما رسانه‌های دیجتال تنها اشتباهی نیست که مردم مرتکب شده و از کارشان اخراج می‌شوند. مردم همیشه به خاطر اشتباهاتی اخراج می‌شوند که ظاهرا بی ضرر هستند. در حالی که ما با شنیدن نمونه‌های فاحش این اخراج ها پوزخند می‌زنیم، بازهم نمونه‌های زیادی از اخراج کارکنان وجود دارند که ممکن است باعث تعجب شما شوند.

  2. دادن قولی که از انجام دادن آن ناتوانند.

    شما در زمان استخدام یک قول ضمنی دادید. شما به طور ضمنی قول دادید که توانایی انجام تمام مسئولیت‌های شغلی که به عهده می‌گیرید را دارید. قبول کردن شغلی که می‌دانید توانایی انجام آن را ندارید می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. حتی در صورتی که توانایی انجام آن را داشته باشید، اینکه به دروغ به رئیس‌تان بگویید پیشرفت خوبی دارید در حالی که ندارید، یا اینکه متعهد شوید کاری در یک زمان مشخص انجام دهید در حالی که می‌دانید که قادر نخواهید بود تا زمان مشخص شده آن کار انجام دهید، باعث می‌شوند که شما اعتبار خود را از دست بدهید. اگر به دلیل عمل نکردن به تعهدی که داده بودید اخراج شدید، تعجب نکنید.

  3. منفی بودن.

    شما به این دلیل استخدام شده‌اید که کار رئیس و همکاران خود را آسان تر کنید نه سخت تر. افرادی که به طور مداوم افکار منفی را در محل کار خود منتشر می‌کنند، از دیگران شکایت می‌کنند و از سختی کار ناله می‌کنند یا غر می‌زنند که کاری که انجام می‌دهند وظیفه آنها نیست، چیزها را برای دیگران پیچیده‌تر می‌کنند. آنهایی که زندگی را برای رئیس‌شان سخت‌تر می‌کنند معمولا اولین نفراتی هستند که اخراج می‌شوند. اینکه رئیس‌تان مراقب باشد تا شما در مورد کاری که انجام می‌دهید غر نزنید و چیزی باعث عصبانیت و ناراحتی شما نشود، چیزی نیست که او تمایل داشته باشد برای مدت زمان طولانی انجام دهد.

  4. ارتکاب جرم.

    ارسال ایمیل دعوت از همکاران برای شرکت در مهمانی آخر هفته و یا معلق کردن یک کار به دلیل شرکت در جلسه اولیا و مربیان مدرسه فرزندتان، ممکن است زیر پا گذاشتن قوانین شرکت‌ محسوب شود. تصور نکنید که چون کاری که انجام می‌دهید را دیگران نیز انجام می‌دهند، پس شما بی‌گناه هستید و کار اشتباهی انجام نداده‌اید. این قبیل نقض قوانین چیزهایی هستند که وقتی مدیر از عملکرد کارمندی ناراضی باشد به آنها گیر می‌دهد.

  5. نداشتن هوش احساسی.

    همه می‌دانند که اگر شما نتوانید یا نخواهید با دیگران رفتار خوبی داشته باشید، ممکن است اخراج شوید. اما چیزی که باعث می‌شود بسیاری از آدم‌ها اشتباه کنند این است که قادر نیستند احساسات خود را پنهان کنند. اگر هرکسی بتواند تشخیص دهد که چه زمانی شما بی‌حوصله یا عصبانی هستید یا اینکه شما فکر کنید که چیزی که همکارتان می‌گوید احمقانه است، این موضوع شما را به دردسر خواهد انداخت. طغیان‌های احساسی، تحقیر دیگران، جلوگیری از صحبت کردن همکاران و به طور کلی احمق و نادان بودن از راه های دیگری است که نداشتن هوش احساسی می‌تواند باعث بیکار شدن شما شود.

  6. سوء استفاده از امکانات و منابع شرکت.

    بسیاری از مردم در مورد بردن یک بسته کاغذ پرینتر به خانه و یا استفاده از آژانس شرکت برای استفاده های شخصی، بیشتر فکر نمی‌کنند. به هر حال از دید کارفرما، این کاری دزدی محسوب می‌شود. سوء استفاده از منابع شرکت حتی اگر ارزش پولی آن کم باشد، یک جرم جدی به حساب می‌آید. در صورتی که رئیس‌تان به دنبال اخراج شما باشد و در حین ارتکاب جرم شما را ببیند، بهانه خوبی به دست خواهد آورد. اخراج کردن یک نفر به دلیل دزدی بسیار راحت‌تر است.

  7. صحبت کردن از طرف شرکت.

    این مورد فقط به دادن بی اجازه اطلاعات به مطبوعات یا درز اطلاعات در حساب تویتر شرکت خلاصه نمی‌شود، چون همه می‌دانند که با انجام این قبیل کارها اخراج خواهند شد. بلکه منظور من پاسخ دادن به سوال یک خبرنگار و یا ابراز نظرات شخصی در اینترنت تحت عنوان کارمند شرکت است. با این کار حتی اگر قصد آن را نداشته باشید، اینگونه القا می‌کنید که شما به عنوان نماینده شرکت صحبت می‌کنید و این چیزی است که به طور حتم می‌تواند منجر به اخراج شما شود.

جمع بندی

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که فقط در صورتی اخراج خواهند شد که اشتباه فاحشی مرتکب شوند. مانند آزار و اذیت جنسی همکار یا بدگویی کردن از مدیر. واقعیت این است که اوضاع آنقدرها هم روایایی نیست.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/254543

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *