غلبه بر موانعکارآفرینی

شما بزرگترین مانع در مسیر کارآفرین شدن خودتان هستید.

0

شما بزرگترین مانع در مسیر کارآفرین شدن خودتان هستید.

اگر به شما بگویم که بزرگترین مانعی که در مسیر شما برای شروع یا گسترش کسب و کارتان قرار دارد، به طور ۱۰۰ درصد در کنترل شما است چه می‌کنید؟ همچنین اگر به شما بگویم که در صورت غلبه کردن به آن تمام زندگی و کسب و کار شما بهتر خواهد شد آنوقت چه؟ حال می‌خواهید به بزرگترین مانعی که سد راه کسب و کار ها و یا کارآفرینان جدید قرار دارد غلبه کنید؟ البته که می‌خواهید.

تنها چیزی که در مسیر شما قرار دارد خودتان هستید. یک تفکر و یک مفهوم ساده است.تفکر خود را عوض کنید تا مسیرتان نیز تغییر کند. داستانی که ما هر روز و در هر مکالمه و هر تصمیم گیری به خودمان می‌گوییم، احساسی که نسبت به خودمان داریم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه چیز در احساسی که نسبت به خودتان دارید خلاصه می‌شود.

صحبت کردن در مورد این موضوع راحت تر از عمل کردن به آن است. در مسیر کارآفرین شدن پستی و بلندی های زیادی وجود خواهد داشت، و گاهی اوقات مثبت فکر کردن در شرایط سخت کار دشواری می‌شود. اعتماد به نفس داشتن در شروع کار و سپس در ادامه مسیر بسیار مهم است. مردم در توانایی شما شک خواهند کرد. مردم به شما خواهند گفت که آنطور که شما می‌خواهید نخواهد شد. مردم خواهند گفت که غیر ممکن است.

شما باید قوی و مطمئن باشید و ایمان داشته باشید که راه جدیدی پیدا خواهید کرد. شما تنها کسی هستید که بینش لازم را دارد، پس فقط شما می‌توانید بگویید که مسیری که برای شرکت یا ایده خود مشخص کرده‌اید درست است یا غلط. لحظه‌ای که شما به خودتان بگویید نمی‌توانید، ممکن نیست، من به اندازه کافی خوب نیستم و غیره، لحظه‌ای است که در حل مشکل شکست می‌خورید. شما در نهایت مسیر خود را پیدا کرده و با راه حل مناسب راه موفقیت را باز خواهید کرد.

در اینجا پنج چیز ساده است که در زمان خارج شدن از مسیر باید انجام دهید.

  1. به خودتان بگویید که از عهده آن برخواهید آمد.

    به خودتان بگویید که مشکل را حل خواهید کرد، شما لیاقت موفقیت را دارید و توانایی دستیابی به هر چیزی را دارید. این کار شما جلوی منفی شدن تفکرات شما را خواهد گرفت، بنابراین می‌توانید نکات مثبتی که در مشکلات وجود دارند را پیدا کنید نه چیزهایی منفی که شما را متوقف کنند.

  2. اطراف خودتان را با آدمهای مثبتی پر کنید که به شما و ایده‌های شما ایمان داشته باشند.

    این قبیل آدمها نیرویی که لازم دارید را به شما می‌دهند و با بازخوردهای سازنده‌ای که می‌دهند به بهتر شدن شما کمک می‌کنند.

  3. دلیل شروع کارتان را فراموش نکنید.

    هدف خود را بشناسید، آن را بنویسید و هر روز به آن نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که شما می‌خواهید چیز بزرگی بسازید و این کار زمان خواهد برد. پس با خودتان مهربان باشید.

  4. به خودتان قدرت بدهید.

    این کار را از طریق افزایش دانش خود در زمینه هایی که ضعیف هستید انجام دهید. از دیگران سوال کنید و با کسانی که در این زمینه تجربه دارند ارتباط برقرار کنید.

  5. اهداف بزرگ و طولانی مدت را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید.

    و سپس این اهداف کوچک را عملی کنید. پاداش دادن به خودتان را فراموش نکنید – یک لیوان نوشیدنی مورد علاقه همیشه پاداش خوبی است.

به این تکنیک های ساده عمل کنید تا نغییر را در خودتان مشاهده کنید.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/253772

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *