کارآفرینی

۱۵ نکته‌‌ تجارت که هر کارآفرینی باید بداند.

0

15 نکته‌‌ تجارت که هر کارآفرینی باید بداند

بزرگترین مشکلی که موسسان شرکت ها و صاحبان کسب و کار‌ها دارند این است که آنها در رشته خود متخصص هستند اما در چیزی که برای اداره کردن یک کسب و کار لازم است مبتدی هستند. این همان چیزی است که دیر یا زود آنها را سرنگون خواهد کرد.

اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیافتد. چیزهایی که در مورد کسب و کار نمی دانید را قبول کنید. با این ۱۵ نکته شروع کنید. تضمین می‌شود که این نکته ها به شما و شرکت شما کمک خواهد کرد که وارد بحران نشوید. بعضی از آنها سر راست و رک هستند اما بعضی نه، اما همه آنها درست هستند و یک روز کسب و کار شما را نجات خواهند داد.

  1. مطمئن شوید که پول کافی در بانک دارید و همیشه خواهید داشت.

    تمام. شایع ترین دلیل شکست کسب و کارها، با قاطعیت، تمام شدن پول است. اگر می‌دانید که مشکل پول و نقدینگی خواهید داشت، همین الان آنرا حل کنید.

  2. شما نمی توانید نیروی بد را به اندازه کافی سریع اخراج کنید.

    واقعا نمی توانید. فقط مطمئن شوید که مشکل آنها هستند نه شما. (نکته بعدی را بخوانید)

  3. احتمالا مشکل شما هستید.

    زمانی که مدیر جوانی بودم، شرکتی که در آن کار می‌کردم ما را برای یک هفته به یک برنامه آموزشی فرستاد. در این دوره آموزشی مهمترین چیزی که ما یاد گرفتیم این بود که ۹۰ درصد مشکلات، مشکلات مدیریتی هستند. زمانی که چیزها درست پیش نمی‌روند اولین جایی که باید دنبال جواب باشید آینه است.

  4. مراقب ستاره‌های خود باشید

    این موضوع برای همه شرکت ها صدق می‌کند، بزرگ و کوچک. هزینه از دست دادن یک نیروی ستاره بیشمار است، این در حالی است که رهبران کسب و کارها به ندرت زمان می گذارند تا مطمئن شوند که نیروهای خوب آنها انگیزه دارند، به چالش کشیده می‌شوند و پاداش می‌گیرند.

  5. نیروهای شما بچه های شما، دستیاران شخصی یا روانپزشک شما نیستند.

    اگر شما برای این اهداف از آنها استفاده و یا سوء استفاده کنید، در نهایت پشیمان خواهید شد. افتاد؟

  6. یاد بگیرید که از “بله” و “خیر” زیاد استفاده کنید.

    دو تا از مهمترین کلماتی که بنیانگذاران و صاحبان کسب و کارها در چنته دارند “بله” و “خیر” است. یاد بگیرید که از آنها زیاد استفاده کنید. یعنی قاطع باشید. مهمترین دلیل متمرکز بودن – شفاف بودن در مورد کاری که شرکت شما انجام می‌دهد – این است که در مورد تمام چیزهایی که شرکت انجام نمی‌هد شفاف باشید.

  7. به مشتریان خود گوش دهید

    این موضوع ذهن مرا اذیت می کند که اکثر کارآفرینان بسیار کم برای مشتریان خود ارزش قائل می‌شوند، در حالی که نه تنها بازخورد مشتریان اطلاعات حیاتی مهمی را در بر دارد که کارآفرینان می توانند به دست بیاورند، بلکه برای آنها تجارت با مشتریان موجود راحت ترین روش تجارت است.

  8. دو عبارت را یاد بگیرید: شایسته سالاری و فامیل سالاری.

    اولی روشی است که شما می توانید یک سازمان را با تشخیص، تشویق و پاداش دادن بر اساس توانایی و دست‌آوردها هدایت کنید. دومی روشی است که شما یک سازمان را هدایت نمی کنید. بلکه سلیقه شخصی خود را اعمال کرده و جانبدارانه عمل می کنید.

  9. بدانید که چه موقع باید شفافیت داشته باشید و چه زمانی نداشته باشید.

    شفافیت همانقدر که بعضی مواقع می‌تواند مضر باشد بعضی مواقع می‌تواند سودمند باشد. گاهی اوقات باید با شفافیت همه چیز را اعلام کنید و گاهی اوقات آنها را محرمانه نگه دارید. شما باید بدانید که در چه زمانی و در مورد چه شخصی این کار را انجام دهید. با به دست آوردن تجربه می‌توانید این موضوع را یاد بگیرید.

  10. به قدرت و نیروی درون خود ایمان داشته باشید.

    این جمله زیاد گفته می شود اما کم پیش می‌آید که معنی آن درک شود. معنی آن این است که غریزه درونی شما ابزار تصمیم گیرنده بسیار با ارزشی است. بسیار اتفاق می‌افتد که به گذشته برگشته و با پشیمانی بگوییم : “لعنتی، میدانستم که این ایده بدی است.” اما نکته اساسی این است که چگونه به غریزه خود دسترسی پیدا کنیم. فقط بنشینید، ساکت باشید و به خودتان گوش دهید.

  11. از دارایی های معنوی خود دفاع کرده و از آنها محافظت کنید.

    بیشتر شما تفاوت بین حق نشر (Copyright)، نام تجاری، راز تجاری و حق ثبت اختراع را نمی‌دانید. این پذیرفتنی نیست. اگر شما از دارایی های معنوی خود محافظت نکرده و از آنها دفاع نکنید، تنها مزیت رقابتی خود را از دست خواهید داد.

  12. قرار داد های قابل اجرا و موثر را مطالعه کنید و قراردادهای موثر و قابل اجرا بنویسید.

    این ضرب المثل را شنیده‌اید که “با داشتن حفاظ های خوب، همسایه ها نیز خوب خواهند بود؟” در مورد کسب و کار نیز صدق می‌کند. هر چه قرارداد های شما موثر و قابل اجرا باشند، روابط تجاری شما نیز بهتر خواهد شد.

  13. کسب و کار خود را مانند یک کسب و کار اداره کنید.

    تعداد بسیار زیادی از کارآفرینان با کسب و کار خود مانند سرمایه شخصی خود برخورد می‌کنند. ایده بدی است. بسیار بد. یک موجودیت و نهاد صحیح کسب و کار ایجاد کنید و آن را از زندگی شخص خود جدا کنید.

  14. از شرایط مالی داخلی و خارجی خود آگاهی داشته باشید.

    اگر از درآمد، مخارج، میزان سرمایه مورد نیاز، سود (خالص و ناخالص)، بدهی، جریان پول، نرخ مالیات موثر – و خیلی چیز های دیگر – آگاه نباشید، باید منتظر یک مشکل باشید. یک مشکل بزرگ.

  15. چیزی را که نمی دانید؛ نمی دانید.

    تواضع خصوصیت بسیار قدرتمندی برای رهبران است، برای صاحبان کسب و کارهای جدید، مدیران کارکشته ۵۰۰ شرکت بزرگ و هر کس دیگری که بین اینها قرار می گیرند هم همینطور. بسیار پیش خواهد آمد که از اینکه فکر می‌کردید همه چیز را می‌دانید پشیمان خواهید شد.

پشت هر شرکت شکست خورده‌ای رهبران ناکارآمد، متوهم یا بی کفایتی قرار دارند. طنز قضیه در اینجاست که هیچکدام از آنها در آن زمان این موضوع را نمی دانستند. ناراحت کننده‌تر اینکه خیلی از آنها هنوز هم نمی‌دانند. شما مثل یکی از آنها نباشید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/253143

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *