رهبری

۵ صفت رهبران موفق.

0

5-Traits-of-Successful-Leaders

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و یا در حال راه اندازی کسب و کار جدید هستید، یک رستوران دارید و یا یک خرده فروشی دارید، تفاوت بین موفقیت و شکست در میان صنایع از یک لغت ریشه می گیرد: رهبری. آنهایی که قدرت را در دست دارند زمینه را برای موفقیت فراهم می کنند. بدون وجود یک رهبر قوی دورنمای سازمان بوسیله نیرو های بی انگیزه، تعهدات عمل نشده و سهامداران ناامید نابود خواهد شد. تجربه به من می گوید که رهبران موفق باید این ۵ صفت برجسته را داشته باشند:

  1. به چیزی که می گویید عمل کنید

    در اوایل حرفه من، یکی از شرکای ارشد به من نصیحت کرد که هرگز قولی به مشتری ندهید که نتوانید به آن عمل کنید. در حالی که همکار من در اصل به محافظت از اعتبار شرکت فکر می کرد، من در حال یادگیری یک درس در رابطه با رشد و کمال خود بودم و اینکه من چقدر سخت تلاش خواهم کرد تا به قول خود پایبند بمانم.

    یک رهبر واقعی به چیزی که می گوید عمل می کند و قول هایی می دهد که کاملا به آنها عمل کند. به چیزی که می گویید عمل کنید. درست و بی عیب رهبری کنید تا در بین کارکنان خود اعتماد ایجاد کنید و خواهید دید که دیگران نیز این انگیزه را پیدا خواهند کرد که مانند شما عمل کنند.

  2. برای دیگران اعتبار قائل شوید و تقصیر ها را به عهده بگیرید

    نویسنده و کارآفرین آرنولد گلاسو (Arnold Glasow) می گوید: “یک رهبر خوب کمی بیشتر از سهم خود تقصیرات را به عهده می گیرد، اندکی کمتر از سهم خود از اعتبار سازمان.” یک رهبر تاثیر گذار بودن به این معنی است که زمانی که چیز ها درست پیش نمی روند بلوغ احساسی برای به عهده گرفتن مسئولیت را داشته باشید. از طرف دیگر، زمانی که یک رهبر به موفقیتی دست پیدا می کند، تمام افتخار این موفقیت را فقط برای خود نداند؛ بلکه اعتبار به دست آوردن موفقیت را به تیم تحت رهبری خود بدهد. زمانی که کاری انجام می شود، مطمئن شوید که نقش همکاران شما در انجام آن به درستی به رسمیت شناخته شود؛ ستایش از دست آوردها کارکنان را تشویق می کند تا تلاش خود را بیشتر کنند و به دنبال به دست آوردن نتایج پایدار باشند.

  3. رهبری باشید که خودتان دوست دارید از او پیروی کنید

    رهبران نمونه آنهایی هستند که هیچ وقت از کارکنان خود چیزی نمی خواهند که خود تمایل به انجام آن ندارند. به معنای واقعی کلمه رهبری یعنی جلوتر از همه حرکت کنید و مسیر را نشان دهید. هر چیزی که یک کارمند انجام می دهد باید ریشه در ارزش های اصلی شرکت داشته باشد. باید جزئیات را بدانید – نه برای اینکه کوچکترین چیز ها را هم مدیریت کنید – بلکه برای اینکه به کارکنان خود بفهمانید از آنها می خواهید چه کاری انجام دهند. زمانی که به عنوان یک رهبر با نهایت تعهد، انعطاف پذیری در برابر مخالفت ها، مثبت اندیشی و نگرش توانمند بودن در انجام کارها؛ حضور داشته باشید، اعضای تیم تمایل خواهند داشت تا از رهبر خود پیروی کنند. الهام بخشی درونی به کارکنان از آنها کارکنانی خواهد ساخت که برای به دست آوردن موفقیت انگیزه دارند.

  4. سر بالا، شانه ها عقب

    یک رهبر، برای به دست آوردن موفقیت باید به اهداف خود ایمان داشته باشد. شما چگونه می خواهید دیگران را به سمت شرکت خود جلب کنید در حالی که خود به آن ایمان ندارید. اگر یک رهبر غرق در عدم اعتماد به نفس و نگرانی باشد، تمام کارکنان او به سرعت اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد. رهبران موفق می دانند که چگونه در مواقع سخت ظاهر خود را حفظ کرده و آرام و معقول نشان دهند. فارغ ار اینکه در پشت پرده اوضاع چگونه پیش می رود، رهبران تاثیر گذار اطمینان خود را حفظ می کنند و به عنوان یک نمونه مثبت و یک دلگرم کننده همیشگی برای تیم تحت رهبری خود عمل می کنند.

  5. از طریق پاسخگو بودن کارکنان خود را به مسئولیت پذیری تشویق کنید

    عناصر اصلی پاسخگو بودن این ها هستند: اینکه مطمئن شوید هر کس نقش خود را به درستی درک کرده است، انتظارات به روشنی مشخص شده اند و موفقیت از پیش تعریف شده و سپس اندازه گیری خواهد شد. چیزی که شما انتظار دارید انجام نخواهد شد، بلکه چیزی که شما بازرسی و رسیدگی می کنید انجام خواهد شد. اطمینان حاصل کنید کسانی که از آنها انتظار انجام کار را دارید، اختیارات انجام آن را نیز داشته باشند و مفهوم روشنی از چگونگی اندازه گیری موفقیت داشته باشید. سپس از کارکنان خود به خاطر کارهایشان پاسخ بخواهید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/251087

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *