اعتماد به نفس

۴ تمرین برای افزایش اعتماد به نفس.

0

4 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس

از هر کارآفرینی درباره راز موفقیت او سوال کنید، “اعتماد به نفس” از مهمترین ویژگی هایی خواهد بود که او نام می برد. دلیل مهم بودن این ویژگی این است که کارآفرینان باید در حالی که با افراد مناسبی ارتباط برقرار می کنند استقلال داشته باشند، زمانی که ریسک می کنند آرام و معقول باشند، در حالی که رویای بزرگی در سر دارند در رابطه با چشم انداز های خود کاملا واقع بین باشند. محرک تمام این ها داشتن اعتماد به نفس است.

خرد متعارف می گوید اعتماد به نفس چیزی است که شما با آن متولد می شوید و یا در سنین پایین آن را یاد می گیرید. اما واقعیت این است که اعتماد به نفس را می توان با تلاش و عزم راسخ به دست آورد.

در اینجا به چهار روش برای افزایش اعتماد به نفس اشاره می کنیم. با افزایش اعتماد به نفس، فرصت ها، بهره وری و موفقیت شما نیز به عنوان یک کارآفرین افزایش می یابد.

  1. افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید

    اگر می خواهید زندگی مثبت و شادی داشته باشید، نباید انسان های منفی را که کمکی به شاد بودن شما نمی کنند در اطراف خود داشته باشید. همیشه انسان های منفی نگری هستند که به طور مداوم تلاش می کنند انرژی منفی به شما بدهند. به این افراد اجازه ندهید اعتماد به نفس شما را از بین ببرند. این کار در عمل بسیار سخت است، مخصوصا اگر با آدم های منفی همکار باشید. سعی کنید از هر کسی که برای شما یا کسب و کار شما مفید نیست فاصله بگیرید. ایجاد رابطه با افراد مثبت و جدید و رها شدن از شر انسان های منفی را هر روز تمرین کنید.

  2. کسب و کار خود را سازمان دهی کنید

    ساختن یک نقشه راه که نشان دهد شما اکنون کجا قرار گرفته اید، به کجا می خواهید بروید و چگونه باید به آنجا بروید شما را به دنیای واقعیت و عمل کردن پیوند داده و باعث می شود اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند. اهداف خود را به صورت کار های روزانه، زمانبندی وظایف هفتگی و گزارش فرایندی ماهانه بنویسید تا بتوانید موفقیت خود را دنبال کنید. یک طرح کسب و کار سالانه داشته باشید که در کنار رشد تخصص شما توسعه پیدا کند.

    اطلاع از گذشته به شما نشان می دهد که شما در کجا بوده اید و چه مقدار از مسیر را طی کرده اید، ثابت می کند که شما پیشرفت کرده اید، و یک چشم انداز الهام بخش مبنی بر اینکه تا کجا می توانید جلو بروید، به شما می دهد. به این ترتیب شما را نسبت به حال و آینده مطمئن می کند.

  3. تندرستی خود را حفظ کنید

    برای موفقیت در کسب و کار باید به سختی کار کرد و انرژی مصرف کرد. به نکات اساسی مانند: رژیم غذایی، ورزش کردن و استراحت توجه کنید تا انرژی بیشتری داشته باشید. غذاهای مغذی شامل وعده های غذایی متعادل به همراه تنقلات مقوی بخورید تا احساس شادابی کنید و برای چالش بعدی خود آماده باشید. یک برنامه ورزشی را دنبال کنید تا نیروی شما تجدید شود. می توانید ورزش های انفرادی انجام دهید (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا تمرین در باشگاه) یا به ورزش های گروهی بپردازید تا به عنوان یکی از اعضای تیم که به همراه دیگران به دنبال یک هدف مشترک هستید، اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا کند. و تا جایی که امکان دارد شب ها خواب کاملی داشته باشید تا صبح ها پر انرژی از خواب بیدار شوید.

    مقاله مرتبط: ۵ روش کم زحمت برای سحر خیز بودن

  4. گرفتن ژست قدرتمند بودن را تمرین کنید

    در اینجا چیزی است که شما در هر شرایطی می توانید انجام دهید و بلافاصله اعتماد به نفس شما بالا می رود. این هدیه ای از طرف امی کادی (Amy Cuddy) روانشناس اجتماعی است. تحقیقات او نشان می دهد که میتوانیم به سادگی و با تغییر موضع، احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم.

    در سخنرانی مشهورش در TED Talk ، او مطرح می کند که چگونه با “گرفتن ژست قدرت” (یعنی ژست مثبت بگیریم ، مانند یک ابرقهرمان)، کورتیزول در مغز افزایش پیدا می کند و عملا فیزیولوژی ما تغییر می کند. وقتی تنها هستید این کار را انجام دهید تا متوجه تاثیر سریع آن باشید. این تکنیک را در جمع (البته به صورت نا محسوس) اجرا کنید و ببینید که چگونه دیگران به زبان بدن شما واکنش های مثبت نشان می دهند.

اگر این تمرین ها را به طور منظم انجام دهید به شما کمک خواهند کرد. اطمینان شما نسبت به خودتان و پتانسیل خودتان بالا خواهد رفت که در کار و زندگی برای شما مفید خواهد بود. اعتماد به نفس مهم ترین دارایی انسان است. پس معطل نکنید. همین امروز برای بالا بردن اعتماد به نفس خود دست به کار شوید.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/252229

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *