رهبری

راز شماره ۱ رهبری و مدیریت: انرژی خالص

0

راز شماره 1 رهبری و مدیریت: انرژی خالص

تغییر، دگرگونی و نتیجه گرفتن به انرژی زیادی نیاز دارند. بسیاری از مردم به این دلیل در رسیدن به اهداف خود شکست می خورند که ذهن آنها خواهان رسیدن به اهداف است اما جسم آنها ضعیف است. ذهن آنها می گوید: “برویم و آن را به دست بیاوریم” اما جسم شان می گوید: “من توان بیرون آمدن از رختخواب را ندارم”. هر وقت به افرادی که کاریزماتیک و تاثر گذار است فکر می کنید، آیا به این نتیجه نمی رسید که آنها افرای هستند که انرژی روانی، احساس و جسمانی زیادی دارند؟ البته سبک های مختلفی از انرژی وجود دارند. بعضی افراد سبک ارتباط برقرار کردن شان با دیگران و قدرت شان ظاهری است، اما همه افراد موفق به نحوی به محیط اطراف خود انرژی – فیزیکی، احساسی و معنوی – می دهند. اینکه انسان قادر باشد حتی زمانی که خسته است یا زمانی که کار ها مطابق میل پیش نمی رود باز هم به محیط اطراف خود انرژی بدهد، تفاوت میان افراد موفق و رهبران با کلاس بالا و افراد شکست خورده را ایجاد می کند.

چیزهای اساسی خاصی هستند که انسان ها فارغ از میزان خواب شبانه و میزان قند خون بدنشان انجام می دهند تا انرژی خود را افزایش دهند. همه ما روزهای سختی داشته ایم که با وجود شرایط بد چیزی از درون ما را به حالتی برده است که خود را از شرایط بد جدا کرده و کار خارق العاده ای انجام داده ایم.

۱۰ روش افزایش کارآیی در روز هایی که شب قبل از آن کم خوابیده اید

چه چیزی باعث این تغییر شده؟ انرژی و روان ما. چون آنها به هم مرتبط هستند. تقریبا همه ما افرادی را می شناسیم که از نظر روانی آنقدر ضعیف هستند که می توانند وارد یک ساختمان شده و تمام انرژی افراد درون آن ساختمان را از بین ببرند. همچنین افرادی را می شناسیم که می توانند کار کاملا برعکسی انجام دهند. آنها به هر جایی که وارد می شوند انرژی می آورند. مردم جذب آنها می شوند.

چیز ترسناک این است که کسی که در موقعیت رهبری قرار دارد انرژی نداشته باشد. همه ما می دانیم که این موضوع چه بلایی سر نیروی محرکه سازمان می آورد. بر کسی پوشیده نیست که ما در شرایط اقتصادی سختی زندگی می کنیم. توانایی شما در پیدا کردن یک زمینه رقابتی – برای اینکه استعداد خود و تیم خود را آزاد کنید – معمولا بر اساس توانایی شما در انتقال انرژی خود و احساسات اطرافیان خواهد بود. من در مورد یک روش زندگی صحبت نمی کنم که در آن خودتان را با این ایده مثبت اندیشی که همه چیز درست خواهد شد، گول بزنید. من در مورد شخصی صحبت می کنم که می تواند تصمیمات سخت بگیرد و کارهای لازم را انجام دهد و چیز ها را درست کند و تحت تاثیر چالش ها قرار نگیرد. به عبارت دیگر یک رهبر واقعی … کسی که می تواند در مورد مسائل واقعی صحبت کند، هر کسی را برای روبرو شدن با چالش ها به دست بیاورد و به اندازه کافی انرژی داشته باشد تا حتی در سخت ترین شرایط نیز راه حل های لازم را پیدا کند.

بدون انرژی هیچ چیزی به حرکت در نمی آید، هیچ چیز تغییر نمی کند.اما با انرژی هر چیزی می تواند رشدکرده و یا دگرگون شود. مهم است که به خاطر داشته باشید چندین روش برای افزایش انرژی وجود دارند. یک روش این است که مراقب سلامت فیزیکی خود باشید. جسم خود را طوری ورزیده کنید که احساس زیاد شدن انرژی و استقامت به شما دست دهد. اما شما با تغییر دیدگاه خود و یا داشتن یک حس اطمینان (حتی زمانی که خسته هستید) نیز می توانید انرژی به دست آورید. هم انرژی خود تان افزایش پیدا می کند و هم اطرافیان شما. اغلب مواقع خوب نبودن شرایط جسمانی و یا نداشتن یک هدف باعث خستگی افراد نمی شود، بلکه یک درگیری درونی عامل خستگی آنها است. آنها در حال فکر کردن به دو چیزی هستند که به هم ارتباطی ندارند. در نتیجه انرژی آنها به دو قسمت تقسیم می شود. پیدا کردن و یکپاچه کردن دیدگاه ها و اهداف چیزی است که به رهبران بزرگ قدرت می دهد. استیو جابز نمونه معروف داشتن انرژی بی اندازه است. این انرژی از تمرکز یکپارچه او برای ساختن بهترین محصولات و بهترین شرکت دنیا ناشی می شد. به طور مشابه، استانداردی که استیو وین (Steve Wynn) برای خود و همکاران خود تعیین کرده است، نیروی حرکتی پر انرژیی را به وجود می آورد که نه تنها روی خود او تاثیر می گذارد بلکه روی تمام کارکنان تحت رهبری او نیز تاثیر می گذارد.

تفاوت مهم در اینجا این است که شما نمی توانید چیزی را که قابل اندازه گیری نیست را مدیریت کنید. چگونه میزان انرژی خود را به طور مداوم اندازه گیری خواهید کرد.(مخصوصا زمان هایی که کارها مطابق میل شما پیش نمی روند) به خودتان از ۰ تا ۱۰ چه نمره ای خواهید داد؟ اگر نمره شما به اندازه ای بالا نیست که بتوانید یک رهبر موثر باشید، برای بالا بردن آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ به میزان انرژی خود از ۰ تا ۱۰ چه نمره ای خواهید داد؟

منبع



http://business.tonyrobbins.com/leadership-secret-number-one-pure-energy/

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *