ارتباط با دیگران

آیا دیگران کار کردن با من را دوست دارند؟

0

آیا دیگران کار کردن با من را دوست دارند؟

امروزه شغل ها نیازمند تعامل با دیگران هستند. اگر شغلی به غیر از شغل صنعتگری دارید، به احتمال زیاد در طول کار چیزهایی از دیگران تحویل می گیرید و چیزی به آن اضافه می کنید یا کاری که انجام داده اید را به شخص دیگری تحویل می دهید. حتی صنعتگران نیز مجبور هستند با مشتریان یا کسانی که محصولات آنها را می فروشند، تعامل داشته باشند. تقریبا هیچ کس در خلاء کار نمی کند.

در آگهی های استخدام کار تیمی خوب، مردمدار بودن و توانایی عالی در برقراری ارتباط با دیگران از شروط اصلی است. کارفرمایان افراد خود را با میزان توانایی آنها در کار کردن با دیگران و توانایی ایجاد محبوبیت اجتماعی می سنجند. واضح است که توانایی همکاری کردن با دیگران و دوست داشته شدن و مورد احترام بودن مهم است. حال شما چگونه متوجه می شوید که در این امر موفق هستید؟ شما می توانید میزان محبوبیت اجتماعی خود را با پاسخ دادن به یک سوال ساده بسنجید.

آیا مردم دوست دارند با شما کار کنند؟

اول از همه، افرادی که مجبور هستند با شما کار کنند را با آنهایی که خودشان می خواهند با شما کار کنند را اشتباه نگیرید. ما در مقطعی با یک متخصص حقوق و دستمزد کار می کردیم. در اینجا او را سم (Sam) صدا خواهیم کرد. سم اعتقاد داشت که همکارانش او را دوست دارند. هم کارکنان و هم مدیران در طول ماه ساعت ها با او وقت می گذراندند و از او سوال می پرسیدند و روی مسائل مربوط به حقوق و دستمزد کار می کردند. اگر مشکلی با چک حقوق خود داشتید باید پیش سم می رفتید.

متاسفانه سم تنها کارمندی بود که می توانست به سوالاتی که در مورد حقوق وجود داشت پاسخ دهد. افراد واقعا دوست نداشتند با او کار کنند. او معمولا تند خو بود و مردم را تحقیر می کرد. خدمات مشتری از دید او مهم نبود. با این حال او به خاطر افرادی که برای کار به دفتر او می رفتند، فکر می کرد که محبوبیت اجتماعی خوبی دارد.

یک شاخص بهتر برای سنجش میزان محبوبیت اجتماعی دعوت شدن به جلسات و کمسیون هایی است که در آنها به تخصص شما نیاز نیست. آیا همکاران تان از شما برای مدیریت پروژه ها و یا ماموریت های اجتماعی دعوت می کنند؟ آیا آنها از شما برای رفتن به پیک نیک، انجام دادن یک کار یا جلسه ایده پردازی دعوت می کنند؟ اگر پاسخ منفی است، پس نیاز دارید سطح محبوبیت اجتماعی خود را ارزیابی کنید.

از یک دوست یا شخصی که در محل کار به او اطمینان دارید بخواهید که به شما بازخورد دهد. از آنها بپرسید که آیا افراد دوست دارند با شما کار کنند یا نه. با توجه به تجربه ای که دارید پاسخ آنها را ارزیابی کنید. اگر به اندازه ای که انتظار داشتید مثبت نبود، زمان آن رسیده است که روی ارتباطات کاری خود کار کنید.

روش دیگر برای قضاوت در مورد سطح محبوبیت اجتماعی این است که ببینید آیا دیگران نظر شما را در مورد مسائلی که خارج از مسئولیت شما است جویا می شوند؟ آیا مردم دوست دارند که بدانند شما در مورد موضوعات مورد علاقه آنها چه فکر می کنید؟ آیا به حرف های شما گوش می دهند و به راحتی افکارشان را به شما می گویند؟ آیا از شما مشورت و نصیحت می گیرند؟ اگر این گونه است از میزان بالای محبوبیت اجتماعی خود لذت ببرید.

یک سوال دیگر باقی مانده است: آیا شما در بین گروه های مختلف نیز محبوبیت دارید یا فقط بین گروه مستقیم خود محبوب هستید؟ (منظور از گروه مستقیم افرادی هستند که مشخصا یک نقطه اشتراک با ما دارند)

همه ما تمایل داریم تا با گروه های کوچکی از آدم ها ارتباط برقرار کنیم. این آدم ها اغلب یک نقطه مشترک با ما دارند. هم سن ما هستند و یا هم جنس. ممکن است همه ما برنامه نویس کامپیوتر باشیم یا پزشک. با هم احساس راحتی می کنیم چون شبیه هم هستیم. آزماش صحیح محبوبیت اجتماعی این است که بین افرادی که در گروه مستقیم ما نیستند سنجیده شود. اگر افرادی که در دایره نزدیکان شما نیستند خواهان برقراری ارتباط با شما باشند آنوقت شما محبوبیت اجتماعی خود را به درستی گسترش داده اید.

شما نمی توانید در کسب و کار موفق شوید مگر اینکه ارتباطات خوبی برقرار کرده و آنها را حفظ کنید. در نهایت کسب و کار همان برقراری ارتباط است. ما با اعداد و ارقام و یا شرکت ها کار نمی کنیم. ما با مردم کار می کنیم. در این فرایند سنجیدن میزان محبوبیت اجتماعی خود با پاسخ دادن به این سوال کلیدی، بسیار حیاتی است.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/252627

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *