بازاریابی

استراتژی های غیر اینترنتی که هنوز جواب می دهند.

0

استراتژی های غیر اینترنتی که هنوز جواب می دهند.

الگوی بازاریابی تغییر کرده و استفاده از اینترنت و موبایل افزایش پیدا کرده است. ساختن یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار، توییت کردن اخبار مرتبط با حوزه کاری، ارسال اطلاعیه های فروش برای مشتریان و … کانالهایی که ما برای ارتباط با مدیران و مشتریان استفاده می‌کنیم هر روز کامل‌تر می‌شوند. با اینکه این بستر ها بسیار تاثیرگذار هستند، و اگر نبودند ما الان بیکار بودیم، کسب و کارهای موفق جهت افزایش فروش ترکیبی از روشهای اینترنتی و سنتی را به کار می‌گیرند.

تبلیغات خیابانی، اشانتیون ها (مانند خودکار و لباس) و کمک‌های مالی نمونه‌هایی از روش‌های سنتی تبلیغات هستند. این کارهای ساده روشهای آسانی برای شناساندن نام‌های تجاری بوده و در عین حال تاثیر گذار نیز هستند. در ادامه روشهای سنتی بازاریابی را که امروزه نیز جواب می‌دهند را مرور کرده و آنها را ستایش خواهیم کرد.

  1. هر جایی که می‌توانید کارت ویزیت خود را پخش کنید.

    این شاید راحت‌ترین و ارزانترین گزینه باشد و به همین دلیل در بالای لیست قرار گرفته است. شما می‌توانید کارت ویزیت خود را در بین همسایه‌ها و کسب و کارهای دیگر پخش کنید، آنها را به بولتن‌ها و مجلات محلی بچسبایند، در بین کتاب‌ها و مجلات مرتبطی که در مطب دکتر‌ها وجود دارند بگذارید و یا به هر روشی که می‌توانید آنها را پخش کنید. با اینکه یک کارت کوچک است اما پتانسیل بالایی دارد.

  2. محصولات خود را به عنوان جایزه مسابقات هدیه دهید.

    رویداد خیریه‌ای وجود دارد که قرار است در آن جوایزی اهدا کنند؟ پس محصولات خود را رایگان در اختیار آنها بگذارید تا آنها را به عنوان جایزه به برندگان بدهند. این راه ساده‌ای است که می‌توانید با یک بهانه خوب ارتباطات شخصی جدید با عموم مردم برقرار کنید. حداقل کسانی که جایزه می‌گیرند از محصولات شما استفاده خواهند کرد و شاید دوباره از محصولات شما خرید کنند.

  3. در رویدادها سخنرانی کنید.

    رویدادی مرتبط با کار خود پیدا کرده و یک متن آموزنده و با معنی برای سخنرانی آماده کنید. اینکار تاثیر ماندگاری در کسانی که جایگاهی در آن حوزه کاری دارند خواهد داشت و جلوه ظاهری خوبی از کسب و کار شما ارائه خواهد داد. اگر فکر می‌کنید در جایگاهی نیستید که برای دیگر شرکت کنندگان سخنرانی کنید، باز هم حضور در این رویدادها مفید است. خودتان را معرفی کنید و با دیگران رابطه برقرار کنید. ارتباطاتی که برقرار می‌کنید می‌توانند در آینده منجر به خرید محصولات شما شوند.

  4. با نشریات محلی ارتباط برقرار کنید.

    با اینکه رسانه‌های اینترنتی همواره در حال رشد هستند، نشریات چاپی هنوز هم تاثیر گذارند. برای روزنامه‌ها و مجلاتی که مخاطبان مناسبی برای شما دارند کنفرانس خبری برگزار کنید. کنفرانس‌های خبری روش ساده‌ای برای نمایش و اعلان یک رویداد و یا موفقیت کاری هستند و انتخاب نشریات مناسب می‌تواند توجه خوبی جلب کند. همیشه فعال باشید و هر چقدر می‌توانید با نشریات رابطه داشته باشید. روزی به کار خواهند آمد.

  5. کارت پستال‌های تبلیغاتی ارسال کنید.

    حتی در عصر ایمیل‌های الکترونیکی، کارت پستال‌های تبلیغاتی روش قابل قبولی برای بازاریابی محسوب می‌شوند. تعجب خواهید کرد اگر بدانید چه تعداد از مردم ترجیح می‌دهند پیشنهاد فیزیکی برای آنها ارسال شود. پیشنهادات فیزیکی هزینه بیشتری دارند و از طرف دیگر شما اطلاعاتی که از کمپین‌های ایمیلی به دست می‌آید را از دست می‌دهید، اما از رقیبانی که فقط ایمیل ارسال می‌کنند جلوتر خواهید بود. کارت تخفیف و یا اخبار محصولات جدید، نمونه محصولات، خبرنامه یا هرچیزی که فکر می‌کنید به ترویج کسب و کار شما کمک خواهد کرد ارسال کنید. این روش بدون شک روش شخصی تری برای بازاریابی محسوب می‌شود.

  6. تلفن کنید.

    لیستی از مشتریان بالقوه تهیه کرده و با آنها تماس بگیرید. ابتدا یک استراتژی تماس تلفنی تعریف کرده و سپس با آنها تماس بگیرید. برای هر مشتری مکالمه خاص او را آماده کنید و حواستان به زمان تماس و نیازهای او نیز باشد. با اینکه تماس تلفنی بیشتر یک روش فروش محسوب می‌شود، اما می‌تواند به شما کمک کند با دیگر کسب و کارها رابطه همکاری بسازید و در ادامه مشتری‌های جدیدی به دست آورید.

  7. در نمایشگاه‌ها شرکت کنید.

    نمایشگاه‌ها شما را با رقیبان زیر یک سقف جمع می‌کند. می‌توانید با اقداماتی که آنها انجام می‌دهند آشنا شوید، روشهای بازاریابی آنها را بررسی کنید و در کل یک دید واقعی نسبت به استراتژی‌های آنها به دست آورید. و البته نمایشگاه‌ها فرصت فوق العاده‌ای برای نمایش محصولات و بازاریابی هستند. برقراری ارتباط با دیگر حرفه‌ای های بازار و پیدا کردن شریک تجاری و رشد کردن از دیگر مزایای نمایشگاه‌ها هستند.

  8. بسته بندی یا نحوه ارائه خود را اصلاح کنید.

    برندتان را با اصلاح نحوه ارائه خود قوی کنید. شما در مقایسه با رقیبان در چه جایگاهی هستید؟ ظاهر مهم است – برند سازی و طراحی فروشگاه شما بسیار مهم هستند. شاید زمان آن رسیده است که طراحی‌های قدیمی را که پیغام درستی به مشتریان بالقوه نمی‌فرستند اصلاح کنید. برای بازبینی و تکرار آن زمان بگذارید؛ کوچکترین تغییر تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

  9. موفقیت‌ها را جشن بگیرید.

    مهمانی بگیرید، دورهمی های کاری برگزار کنید یا برای سهیم کردن دیگران در موفقیت‌تان جشن کوچکی بگیرید. ایجاد یک شراکت بزرگ یا راه‌اندازی یک سرویس جدید زمان مناسبی برای جشن گرفتن است. با نشریات محلی تماس گرفته و آنها را در جریان بگذارید. از فرصت استفاده کرده و از کارکنان خود قدرانی کنید و برای موفقیت‌های آینده آنها را تشویق کنید. جشن گرفتن توجه مخاطبان هدف را جلب کرده و تعدادی مشتری برای آینده تضمین خواهد کرد.

  10. اسپانسر رویداد‌های عمومی شوید.

    اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، اینکار روش فوق‌العاده‌ای برای ترویج و گسترش برند شما است. به جای اینکه در یک رویداد فقط شرکت کننده باشید، پا را فراتر نهاده و اسپانسر آن باشید. یک مسابقه ورزشی برگزار کنید و یا با مشارکت یک سازمان غیر انتفاعی میزبان یک مراسم جمع آوری کمک مالی باشید. زمانی که میزبان باشید، این شما هستید که تجارت را مدیریت می‌کنید. کالاهای برند سازی شده، کوپن و بروشور و کارت‌های تخفیف پخش کنید. اینکار تصویر مثبتی از برند شما ارائه خواهد داد که مردم به آن احترام می‌گذارند.

نتیجه

هزینه و تلاشی که این توصیه‌ها دارند بسیار متفاوت هستند، اما هر کدام از آنها می‌توانند در بازریابی شما تاثیر گذار باشند. بنابراین از تکنولوژی‌ها و استراتژی‌های جدید استقبال کنید اما ریشه سنتی آنها را فراموش نکنید. در طول انجام این توصیه‌ها می‌توانید کمی هم خوش بگذرانید.

منبع



https://www.entrepreneur.com/article/305474

نظرات

نظرات بسته شده اند