ازدواج

به گفته علم ازدواج با فرد مناسب باعث موفقیت بیشتر شما می‌شود.

0

ازدواج

عوامل زیادی در موفقیت دخیل هستند. طرز تفکر شما یکی از مهمترین آنهاست. ایجاد عزم راسخ، قدرت اراده و داشتن ثبات از عوامل کلیدی هستند دوست داشتنی بودن نیز تاثیر بسیار مهمی دارد. شما می‌توانید تمام این عوامل را در خودتان رشد داده و یا تقویت کنید.

با وجود اینکه همه این عوامل در موفقیت و کسب و کار – و در نتیجه درآمد – شما بسیار مهم هستند، یک فاکتور مهم دیگر وجود دارد که به احتمال زیاد به آن توجه نکرده‌اید:

کسی که با او ازدواج می‌کنید.

محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لویس کشف کردند آنهایی که با شخص معقول و قابل اعتمادی ازدواج می‌کنند، در محل کار عملکرد بهتری دارند و درآمد، پیشرفت و رضایت شغلی بیشتری نیز دارند.

این موضوع هم برای مردها و هم برای زن‌ها صادق است: “شریک زندگی وظیفه شناس و با وجدان” در رضایت از شغل آینده، درآمد و احتمال ترفیع گرفتن موثر است.

به گفته محققان، شریک زندگی “وظیفه شناس” در کارهای خانه بیشتر مشارکت می‌کند، رفتار عملگرایانه‌تری از خود نشان می‌دهد که باعث می‌شود همسر او تشویق شود از او تقلید کند و تلاش می‌کند در خانه، زندگی رضایت بخش باشد. همه این موارد منجر به این می‌شوند که همسرشان تمرکز بیشتری در کار داشته باشد.

یکی از محققان می‌گوید: “این نتایج نشان می‌دهد که شخصیت هدفمند هر شخص تاثیر عمیقی در جنبه‌های مهمی از زندگی کاری و حرفه‌ای شریک او دارد.” به زبان غیر علمی یعنی: شریک زندگی خوب هم الگوی خوبی خواهد بود و هم به ارتقا شخصیت شما کمک خواهد کرد.

برای من اینگونه بوده است. همسر من سازمان یافته‌ترین شخصی است که تا به حال دیده‌ام. خانواده را مدیریت می‌کند، چندین کار انجام می‌دهد، چندین علاقه شخصی دارد که دنبال می‌کند و یک ماشین دستیابی به هدف است. اوایل “وظیفه شناسی” او روی اعصاب من بود، تا اینکه متوجه شدم تنها دلیلی که باعث می‌شد من عصبی شوم این بود که سطح بالای تمرکز او تنبلی ذاتی مرا به چالش می‌کشید.

در نهایت به این نتیجه رسیدم که تنها راه انجام کارهای بیشتر این است که واقعا کارهای بیشتری انجام دهم و به طور حتم او در انجام آن به من کمک خواهد کرد.

و من هم تلاش خواهم کرد به او کمک کنم. از آنجا که مسیر روزانه من تا محل کار به اندازه چند پله تا طبقه بالا است، من بیشتر کارهای خانه را انجام می‌دهم: شستن لباس‌ها، خرید خانه، نظافت (همه تمیز کردن‌ها را خودم انجام نمی‌دهم اما حواسم به انجام آنها هست) و غیره. و زمانی که او به خانه می‌رسد همه کارها انجام شده است و او می‌تواند در کنار ما باشد و استراحت کند.

بنابراین، مادامی که او وظیفه شناس‌تر و سازمان یافته‌تر از من باشد، قطعا تاثیرات مثبتی در من خواهد گذاشت. و این بسیار مهم است: همانطور که جیم ران (Jim Rohn) می‌گوید، ما میانگینی از پنج شخصی هستیم که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانیم و این اصل به طور خاص در مورد شریک زندگی ما صدق می‌کند.

رفتارهای بد منتقل می‌شوند. گرایشات بد منتقل می‌شوند. همه ما اینها را می‌دانیم. اما عادت‌های خوب و گرایشات خوب نیز منتقل می‌شوند.

علاوه بر این، اگر کسی به شدت سازمان یافته باشد و قطار خانواده شما را در موعد مقرر به ایستگاه برساند، بقیه اعضای خانواده با آزادی بیشتری می‌توانند روی کارشان تمرکز کنند. (البته در شرایط ایده‌آل هر دو شریک زندگی کم و بیش در مهندسی قطعات مکانیکی و موتور قطار کمک می‌کنند تا هر دو نفر بتوانند کار خود را انجام دهند. می‌خواهد کار در بیرون خانه باشد یا داخل خانه.)

توجه داشته باشید که حرف من این نیست که شریک زندگی خود را فقط بر اساس شرایطی مانند وظیفه شناسی انتخاب کنید. همانطور که محققان می‌گویند: “ازدواج با یک فرد وظیفه شناس قبل از هر چیز می‌تواند دستورالعملی برای یک زندگی سفت و سخت و بی زرق و برق باشد.” و این را هم نمی‌گویم که اگر احساس می‌کنید شریک زندگی شما در این زمینه کمبود‌هایی دارد رابطه را به هم بزنید.

اما به نظر می‌رسد داشتن یک شریک وظیفه شناس و با وجدان یکی از لازمه‌های یک شغل خوب و رضایت بخش است.

پس به جای اینکه از شریک خود انتظار داشته باشید خودش را تغییر دهد، به این فکر کنید که شما چه کاری می‌توانید انجام دهید تا حامی بهتری برای او باشید. شاید بتوانید مسائل مالی را مدیریت کنید، یا در کارهای خانه بیشتر مشارکت کنید و یا در تعمیرات و نگهداری لوازم خانه و مدیریت امور نقش بیشتری داشته باشید.

وقتی زمان آن برسد، ممکن است متوجه شوید که شما و شریک‌تان یک تیم عالی هستید که از یکدیگر حمایت می‌کنید. فارغ از اینکه شخصیت و اهداف مشترک شما چه چیزی باشد.

منبع



http://www.inc.com/jeff-haden/marrying-the-right-person-makes-you-more-successful-backed-by-science.html

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *