رهبری

۵ اشتباهی که به عنوان یک کارآفرین نباید مرتکب شد.

0

5 اشتباهی که به عنوان یک کارآفرین نباید مرتکب شد

کارآفرینی دنیای ریسک کردن و برنده شدن است. جایی که بیشتر مرز های شغل قبلی شما از بین می رود. هیچ کس به شما نمی گوید چطور کار کنید، چه مدت کار کنید و چقدر سخت کار کنید. درآمد شما نیز در دستان کس دیگری نیست. در حقیقت آزادی عملی که در کارآفرینی وجود دارد میلیونها مزیت دارد.

اما این آزادی عمل مشکلاتی نیز به وجود می آورد. یکی از این مشکلات این است که کارآفرینان “آزاد هستند” فکر کنند که کار درستی را انجام می دهند، در حالی که کاری که انجام می دهند اشتباه است. در اینجا به ۵ اشتباهی اشاره می کنیم که در طول مسیر کارآفرینی خود نباید انجام دهید.

  1. دنبال موفقیت اشتباهی رفتن

    اگر مراقب نباشید امکان دارد در این تله گرفتار شوید که باور کنید عناصر خاصی باعث “موفقیت” شما می شوند. باور داشته باشید که موفقیت یعنی داشتن سبک خاصی از زندگی. مردم اغلب تلاش می کنند تا برای موفقیت و خوشحالی میانبر بروند، و در آخر متوجه می شوند که چیزی که به دنبال آن بودند را اصلا دوست ندارند.

    برای اینکه در این دام گرفتار نشوید، در مورد چیزی که برای شما به معنی موفقیت است فکر کنید و آن را بنویسید. از چیزی که به دنبال آن هستید آگاه باشید و گام های مدامی برای رسیدن به آن بردارید.

  2. برقراری نامناسب ارتباطات

    بسیار راحت است که در مورد درستی ارتباط خو با کارکنان و مشتریان و مدیران اطمینان داشته باشیم – اما بسیاری از ما واقعا ارتباطات درستی نداریم. برای مثال در زمان برقراری ارتباط با کارمندان، چیزی که قصد گفتن آن را دارید و تاثیری که می خواهید بگذارید ممکن است حرف درستی نباشد و یا تاثیر درستی نگذارد.

    برای اینکه مرتکب این اشتباه نشوید مطمئن شوید که در صحبت های خود از حقایق استفاده کنید و از هیجانی که آن حقایق ممکن است برانگیزاند جلوگیری کنید. از کارکنان خود تست شخصیتی بگیرید تا از نحوه ارتباط برقرار کردن آنها مطلع شوید. شاید در صحبت با آنها باید جزئیات بیشتر و یا کمتری بیان کنید. دانستن این موضوعات قدم اول است.

  3. “رهبری خدمتگزار” ضعیف

    در حال حاضر “رهبری خدمتگزار” یک شعار است. بسیاری از صاحبان کسب و کار معنی آن را نمی دانند. “رهبری خدمتگزار” یعنی اجازه ندهید دیگران از شما استفاده کرده و شما را به استثمار بکشند. به معنی ایجاد محیطی که دیگران به شما وابسته هستند نمی باشد. اغلب، رهبران چاپلوس رهبرانی هستند که نیاز دارند تا دیگران به آنها نیاز داشته باشند.

    برای حل این مشکل، شما باید روش صحیح پیاده کردن “رهبری خدمتگزار” را تمرین کنید. “رهبری خدمتگزار” یعنی فراهم کردن محیطی که در آن به دیگران خدمات داده میشود. یعنی بهترین چیز ها را برای کارکنان خود انجام دهید که می تواند شامل اخراج آنها نیز باشد. خدمت کردن به نیروهای خود یعنی آنها را به درستی آموزش دهید و استاندارد های آنها را بالا ببرید تا برای موفقیت آماده شوند.

  4. همیشه حق با مشتری است

    این یک تصور غلط است که می تواند باعث خستگی و فرسودگی شما شود. اداره کردن کسب و کار با این باور که همه مشتریان “حق” دارند می تواند باعث گمراهی مشتریان شما شود و نحوه رفتار با شما و نیروهای شما را به طور نادرستی به آنها یاد بدهد. ممکن است منجر به این شود که در نهایت به جای اکثریت مشتریان به اقلیت خاصی خدمات دهید.

    به جای فلسفه “همیشه حق با مشتری است” با تفکر “مشتری همیشه محترم است” کار کنید. با مشتریان باید با احترم رفتار کرد و ممکن است بعضی مواقع آنها اشتباه کنند. بنابراین مشتری هدف خود را به روشنی مشخص کنید و به خوبی به او خدمات دهید.

  5. رفتن به دنبال پول به جای آزادی

    زمانی که وضع مالی کساد باشد ممکن است فکر کنید که پول به دست آوردن با آزادی هم معنی است. این تصور ممکن است رهبران کسب و کارها را به مسیر اشتباهی هدایت کند و بعضا باعث کم شدن درآمد آنها شود. به دنبال پول رفتن می تواند باعث شود زندگی کردن را نادیده بگیریم و به دنبال چیز اشتباهی برویم. پول باید نتیجه جانبی باشد نه هدف اصلی.

    در طولانی مدت آزادی را هدف قرار دهید. کارمند بودن را کنار بگذارید تا درآمد شما نا محدود شود. اگر روی سود های کوتاه مدت پولی تمرکز کنید هیچ وقت آزادی را به دست نخواهید آورد. در عوض روی رشد کردن و قدرتمند شدن کسب و کار خود تمرکز کنید تا پول به دست آورید. با رشد کردن و آموزش درست آزادی و پول داشتن را تجربه خواهید کرد.

اجتناب از این اشتباهات شما را به سمت موفقیت هدایت خواهد کرد. پس با هدف درستی به جلو حرکت کنید. شاید نیاز باشد بعضی مواقع از نو ارزیابی و تعدیل کنید. به این دلیل که چند درجه تغییر در ابتدای کار ریسک مایل ها دور شدن از هدف در انتهای کار را به دنبال خواهد داشت. با این وجود، این سفر را آغاز کنید و در طول سفر خوشحال باشید.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/243467

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *