افزایش بازدهی

این ۵ عادت وقت تلف کردن را کنار بگذارید تا به یک هیولای بازدهی تبدیل شوید.

0

این 5 عادت وقت تلف کردن را کنار بگذارید تا به یک هیولای بازدهی تبدیل شوید

مدت زمانی که در یک روز در اختیار داریم محدود است. همه کارآفرینان نمی توانند روزی ۱۸ ساعت کار کنند. وظایف شخصی و خانوادگی بخشی از زمان آنها را می گیرد. پس باید از زمانی که برای انجام کارهای مربوط به کسب و کار خود داریم بیشترین استفاده را ببریم.

در اینجا ۵ عادت وقت تلف کن را که بیشتر کارآفرینان به آن مبتلا هستند را نام می بریم. این عادت ها را ترک کنید تا شاهد افزایش بازدهی خود باشید.

  1. تلاش می کنید همه کارها را خودتان انجام دهید

    اگر می خواهید بازدهی شما بالا برود باید یاد بگیرید که بخشی از کارهای خود را به دیگران محول کنید. همه کارآفرینان در مقطعی از کار خود بخصوص در شروع کار این عادت را دارند. شما فکر می کنید که از عهده همه کار ها برمی آیید — اما زمانی که کارها و مسئولیت ها روی هم انباشته می شوند، بار مسئولیت هایی که روی دوش شما سنگینی می کنند غیر قابل تحمل می شود و همه چیز از هم می پاشد.

    یکی از بهترین کارهایی که من برای شرکت خودم انجام دادم این بود که به خودم قبولاندم که کارهایی وجود دارند که من در انجام آنها بهترین نیستم. محول کردن این کارها به کسانی که بهتر از من می توانستند آنها را انجام دهند تاثیر بزرگی داشت. شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید و هرچه زوردتر به این نتیجه برسید برای شما مفیدتر خواهد بود.

  2. به همه چیز “بله” می گویید

    یکی از سخت ترین کارها “نه” گفتن است. به شخصه، زمان زیادی طول کشید تا یاد بگیرم که از لحاظ فیزیکی و بدنی غیر ممکن است که از عهده همه تقاضاهایی که از من می شود برآیم. در اینجا همان مشکل عادت شماره ۱ به وجود می آمد. فکر می کردم که توان انجام همه آنها را داردم. نمی خواستم هیچ کس را نا امید کنم. اگر از من خواسته می شد تا ۱۵ دقیقه با طرف مقابل گپ بزنم، این کار را انجام می دادم.

    وقتی به گذشته نگاه می کنم متوجه می شوم که تمام این درخواست های کوچک زمان مرا هدر می دادند. به جای اینکه نگران این باشم که شخص مقابل ممکن است با خود بگوید: “باور نمی کنم قبول نکرد. چه آشغالی”، یاد گرفتم که درخواست هایی را که به نفع شرکت و برند تجاری من نبودند رد کنم. ارزش قائل شدن برای زمان باعث افزایش بهره وری من شد هر چند ممکن است در دفعات اول احساس خوبی نداشته باشیم. من به شما قول می دهم بعد از اولین باری که به درخواست های زمان بر جواب رد دادید و بازدهی شما افزایش پیدا کرد، انجام آن برای شما آسان تر خواهد شد

  3. کمال گرایی

    هیچ چیز کاملی وجود ندارد و اگر شما منتظر هستید کارتان بی عیب و نقص باشد، قطار را از دست خواهید داد. زمانی که مردم زمان زیادی رو یک کار معطل می کنند، اغلب می گویند که می خواهند آن کار را بی عیب و نقص انجام دهند و سپس سراغ کار بعدی بروند. آنها به سادگی در حال به تعویق انداختن کار هستند.

    مهم است شما بفهمید که کمال یک اسب تک شاخ است که به احتمال بسیار زیاد هرگز آن را نخواهید یافت. تصور کنید شرکت هایی مانند گوگل و اپل منتظر می ماندند تا همه بخش های کسب و کار خود را بی عیب و نقص انجام دهند و سپس وارد بازار شوند. آنها هنوز هم نشسته بودند و زمان خود را هدر می دادند ، سرشان را می خاراندند و منتظر چیزی بودند که هیچ وقت قرار نبود اتفاق بیافتد. با نگاهی به تاریخچه این شرکت ها متوجه خواهید شد که آنها چقدر سریع رشد کردند. دلیلش این بود که بازدهی بسیار بالایی داشتند.

  4. اجازه می دهید که چیزهای مزاحم در کار شما وقفه ایجاد کنند

    اگر به چیر های مزاحم اجازه دهید، در کار روزانه شما وقفه ایجاد خواهند کرد. باید محیط کاری ایجاد کنید که هیچ مزاحمتی در آن وجود نداشته باشد تا بتوانید ۱۰۰ درصد تمرکزتان را روی کارتان بگذارید. هر کارآفرینی مزاحمت های خاص خود را خواهد داشت.در اینجا چند چیز است که من برای حذف مزاحمت ها انجام می دهم:

    به هیچ پیام متنی (مانند اس ام اس و تلگرام و …) شخصی پاسخ نمی دهم: زمانی که در حال کار هستم به پیام های متنی شخصی پاسخ نمی دهم. نه تنها زمان بر است، بلکه به طرف مقابل القا می کند که زمان کار من ارزشمند نیست. فقط به این دلیل که حوصله کسی پشت میز کارش سر رفته و یا در مرخصی کاری است و حوصله او رفته است، شما وظیفه ندارید که او را سرگرم کنید. وقتی که در زمان کار پیام های متنی را نادیده می گیرید و بعد از اتمام کار به آنها پاسخ می دهید، متوجه خواهید شد که وقفه های روزانه شما به طرز چشمگیری کم شده است.

    حالت پرواز: اگر روی چیز بسیار مهمی کار می کنم که باید تمرکز کامل داشته باشم، تلفن همراه خود را روی حالت پرواز قرار می دهم. اگر آن را روی حالت بیصدا قرار دهم باز آیکن اطلاعا رسانی را می توانم ببینم و وسوسه می شوم تا پیام ها و ایمیل ها را چک کنم. در حالت پرواز این امکان وجود ندارد و قادر خواهم بود تا به طور کامل تمرکز کنم.

    مسدود کردن زمان: من در طول روز زمان خاصی را مسدود می کنم. زمانی که به این قضیه عادت کنید، بدون شک می دانید که یک بازه زمانی وجود دارد که در آن هیچ قرار ملاقت، کنفرانس و یا مزاحمتی وجود ندارد. به سرعت این بازه زمانی به پربازده ترین زمان شما تبدیل خواهد شد.

    نحوه مسدود کردن زمان

  5. مرتب به ایمیل خود سر می زنید

    اگر مرتب به ایمیل خود سر می زنید، در حال نابود کردن زمان با ارزش خود هستید.این کار می تواند به شدت اعتیاد آور باشد. من خودم از این قضیه رنج می بردم و مجبور شدم سیستمی برای چک کردن و پاسخ دادن ایمیل ها پیاده کنم تا بازدهی را کاهش ندهد.

    من در زمان های خاصی در طول روز ایمیل ها را چک می کنم و همچنین شخصی وجود دارد که ایمیل ها را غربال می کند. با این کار زمان من برای حذف ایمیل های به درد نخور و ناخواسته و اسپم ها تلف نمی شود. وقتی وارد ایمیل خود می شوم می دانم که همه ایمیل ها را باید بخوانم و در صورت نیاز به آنها پاسخ دهم. مجبور نیستم برای بررسی مهم بودن یا نبودن آنها زمان بگذارم. ترک این عادت آسان نیست، شما باید سیستمی طراحی کنید که برای شما کارآمد باشد. مدت زمانی که با این کار آزاد می شود زمان قابل توجهی است.

منبع



http://www.entrepreneur.com/article/252441

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *