مدیریت زمان

این ترفند های افزایش بهره وری زندگی من را کاملا تغییر داد ، زندگی شما را هم می تواند تغییر دهد. (مسدود کردن زمان)

0

این ترفند های افزایش بهره وری زندگی من را کاملا تغییر داد ، زندگی شما را هم می تواند تغییر دهد

در طول روز کار های زیادی برای انجام دادن وجود دارند. چک کردن ایمیل، تماس های تلفنی، قرار های ملاقات، مصاحبه ها، رانندگی، پاسخ دادن به سوالات، پشتیبانی فنی، کد نویسی، شرکت در وبینار ها و هر چیزی که به عنوان “کار” باید در آن ساعات انجام دهید.

در زمان انجام کارها وقفه های زیادی به وجود می آیند و بهره وری پایین می آید. کل روز شما صرف انجام میلیون ها کار می شود ، و تلاش می کنید تمام کارهایی که در لیست خود نوشته اید را انجام دهید، که البته به ندرت اتقاف می افتد.

چیز جالب اینجاست که کارهایی که لازم است انجام دهید تا کسب کار شما پیشرفت کند، هیچ وقت انجام نمی شوند. بعید است که روز ها به ۳۰ ساعت افزایش پیدا کنند و بسیار بعیدتر است که مردم دیگر از شما درخواستی نداشته باشند. با این حساب چطور باید کارهایی را که حتما باید انجام شوند را انجام می دهید و باز هم زمان برای دیگر کار ها دارید؟

مسدود کردن زمان.

مسدود کردن زمان یعنی اینکه یکبار در طول هفته به مدت پنج دقیقه وقت بگذارید و زمان را برای خودتان برنامه ریزی کنید.

من برای اولین در کتاب The One Thing با این موضوع آشنا شدم که مسدود کردن زمان یعنی تمرین استفاده از تقویم برای “زمان من”. یا همانطور که طراح گرافیک Shawn Hooghkirk اشاره می کند، “زمانبندی برای مهمترین مشتری شما: خودتان”.

بدون شک قبلا در این مورد شنیده اید، با این حال افراد خیلی کمی واقعا برای این کار زمان می گذارند. آنها فکر می کنند که “من در روز ۲ ساعت روی فلان چیز کار خواهم کرد،” اما همان موقع اتفاقاتی رخ می دهند. تلفن زنگ می خورد، بچه گریه می کند. رییس تان پیش شما می آید و به زودی “زمان من” به “زمان ما” تبدیل شده و یک روز دیگر از دست می رود. پروژه ای که می تواند زندگی شما را متحول کند یک بار دیگر به تاخیر می افتد، و به جای آن کارهایی انجام می شود که در کل اهمیت چندانی ندارند.

مسدود کردن زمان چیزی بیشتر از یک امیدواری و تمایل برای به دست آوردن زمان جهت کار روی یک پروژه است. امید واری و تمایل در این دنیای شلوغ جواب نمی دهد – شما باید زمانبندی کنید.

بعضی از مردم می خواهند که کاری انجام شود،. بعضی از مردم آرزو می کنند که انجام شود. بقیه انجام می دهند. – مایکل جردن

اگر می خواهید کاری واقعا انجام شود باید برای آن برنامه ریزی کنید و فرض کنید که آن کار مهمترین قرار ملاقات زندگی تان است.

مسدود کردن زمان طرز تفکری است که در آن به همه درخواست هایی که باعث پرت شدن حواس می شوند “نه” می گوید و شما را مجبور می کند تا زمان خود را به طور خاص به مهمترین کار اختصاص دهید. همچنین یک ذهنیت است که می گوید “چیزی به جز شرایط اضطراری مرگ و زندگی نمی تواند باعث ایجاد وقفه در کار من شود” و به دیگران می گوید که در این زمان مزاحمت ایجاد نکنند. این یک تصمیم آگاهانه است که شما از مدت ها قبل از رسیدن این لحظه گرفته اید. (در حقیقت زمان را برای همه کارها بجز آن کار که در حال انجام دادن آن هستید مسدود کرده اید)

وقتی شما آن لحظه را زمانبندی می کنید و به شدت به آن پایبند می مانید، دو چیز شگفت انگیز اتفاق می افتد:

  1. مهمترین کار تان را زود تر، کامل تر و با لذت بیشتری انجام می دهید.
  2. همچنان قادر خواهید بود تا دیگر کارهای زندگی خود را نیز انجام دهید.

دیگران با زمانبندی شما کنار خواهند آمد. شما همچنان می توانید به کار پر مشغله خود نیز بپردازید. ایمیل هایتان را از دست نخواهید داد، تماس های تلفنی دوباره گرفته خواهند شد، اما شما به دلیل وجود “زمان من” فوق العاده موفق تر خواهید بود.

دقت کنید که مسدود کردن زمان فقط مخصوص کسب و کار نیست. هر چیزی در زندگی شما وجود دارد که می خواهید بر روی پیشرفت آن تمرکز کنید باید زمان را برای آن مسدود کنید.

بعد از همه این ها، چه چیزی مهم تر است؟ قرار ملاقات با یک مشتری یا همسرتان؟ خوشبختانه، شما می گویید “قرار ملاقات با همسرتان”، اما چرا قرار ملاقات با مشتری ارجحیت پیدا می کند و قرار ملاقات با همسرتان به “هر زمانی که فرصت بود ” واگذار می شود؟

اولین دفعه ای که من اقدام به مسدود کردن زمان کردم، زمانی بود که در حال نوشتن کتاب اخیرم در مورد سرمایه گذاری در املاک بودم. بعد ها از آن برای مسدود کردن چندین ساعت در روز استفاده کردم تا فروش کتاب را بهبود بخشم. بعد از آن زمان بیشتری را صرف بهبود وبینار های سرمایه گذاری املاک که در سایت BiggerPockets برگزار می کنم – سایتی که برای آن کار می کنم – کردم.

این روز ها حتی برای تمرینات P90X، نوشتن مقاله برای BiggerPockets و Entrepreneur ، قرار های ملاقات با همسرم ، ساختن ویدیو های یوتیوب، فعالیت های مربوط به کلیسا و خیلی چیز های دیگر که به نظرم “مهمترین کار های” زندگی من هستند ، از مسدود کردن زمان استفاده می کنم.

برنامه ریزی برای مسدود کردن زمان کار مشکلی نیست، اما اجرای آن می تواند به شدت دشوار باشد. شما وسوسه می شوید تا زمان مسدود شده خود را بشکنید و روی چیز های دیگر کار کنید. با این حال ۶ قدم زیر به من کمک کرده اند تا زمان را برای مهمترین فعالیت ها مسدود کنم و بیشترین استفاده را از زمان روزانه بکنم.

  1. برای مسدود کردن زمان برنامه ریزی کنید

    در شروع هفته، بنشینید و آگاهانه و به طور خاص، هفته خود را تعریف کنید. روی تقویم کاغذی روی میزتان بنویسید ویا در تقویم کامپیوترتان وارد کنید.

  2. یک مکان ساکت و بدون مزاحمت را برای کار پیدا کنید

    شاید لازم باشد برای کار کردن محل کار و یا خانه را ترک کنید. کافی شاپ ها، دفتر های اجاره ای، پارک محل – منظورم را گرفتید. جایی را انتخاب کنید که به شما کمک کند با کمترین حواس پرتی روی کارتان تمرکز کنید.

  3. دیگران را در جریان بگذارید

    اگر همکاری نزدیکی با دیگران دارید، به آنها اطلاع دهید (مودبانه) که روی کار مهمی مشغول هستید و بعد از اتمام آن ایمیل های خود را چک خواهید کرد. مطمئن شوید که یک نفر از محل شما با خبر است تا در زمانی که واقعا مسائله مرگ و زندگی در میان است، به شما دسترسی داشته باشند.

  4. تلفن همراه و دیگر مزاحم های تکنولوژی را خاموش کنید

    می دانم که کفر می گویم، اما تلفن همراه شما از کارآیی شما کم می کند. آن را خاموش کنید، و هر چیز دیگری که ممکن است زمان شما را هدر دهد خاموش کنید.

  5. پاسخگو باشید

    مانند هر عادت جدیدی، بد نیست که شما به شخص دیگری پاسخگو باشید. می خواهد یک شخص باشد، یک گروه یا هر تشکیلات دیگری باشد. زمانی که دیگران به شما کمک می کنند، شما نیز بیشتر تمایل خواهید داشت تا روی حرفتان بمانید.

  6. سر قولی که به خودتان داده اید بمانید

    در نهایت، به گفته Nike “فقط انجام دهید”. واقعا بنشینید و در موقع مسدود کردن زمان روی مهمترین پروژه خود کار کنید. اجازه ندهید هیچ چیزی شما را متوقف کند.

مسدود کردن زمان زندگی مرا کاملا متحول کرد و به اعتقاد من برای شما را هم خواهد کرد. مردم همانطور که از من می پرسند، از شما هم خواهند پرسید که : “چطور این همه کار انجام می دهی؟”

می توانید به آنها لبخند بزنید و بگویید: “مسدود کردن زمان”.

منبع

http://www.entrepreneur.com/article/249475

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *