مدیران بد

۹ چیزی که مدیران انجام می دهند و باعث می شوند نیروهای خوب را از دست بدهند.

0

9 چیزی که مدیران انجام می دهند و باعث می شوند  نیروهای خوب را از دست بدهند

تعداد دفعاتی که شما می شنوید یک مدیر به دلیل از دست دادن بهترین کارمند خود در حال شکایت است، غیر قابل باور است. واقعا هم حق دارند گله مند باشند. چیز های خیلی کمی هستند که به اندازه رفتن نیروی خوب پر هزینه و مخرب باشند.

مدیران دوست دارند هر چیزی روی کره زمین را به خاطر مشکلات جابجایی کارکنان مقصر بدانندو در حالی نکته مهم قضیه را نادیده می گیرند: اینکه کارکنان شغل خود را ترک نمی کنند، بلکه مدیران خود را ترک می کنند.

موضوع ناراحت کننده این است که این نکته به راحتی نادیده گرفته می شود.تنها چیزی که لازم است، یک دیدگاه جدید و کمی تلاش بیشتر از جانب مدیر است.

اول از همه باید ۹ تا از بدترین کارهایی که مدیران انجام می دهند و باعث رفتن کارکنان خوب می شوند را بدانیم.

  1. کار بیش از اندازه

    هیچ چیزی به اندازه کار بیش از اندازه نیرو های خوب را فرسوده نمی کند. زیاد کار کشیدن از نیروی خوب آنقدر وسوسه انگیز است که غالبا مدیران در دام این وسوسه میافتند. وقتی از یک نیروی خوب کار بیظ از اندازه طلب می شود، باعث گیج شدن او می شود؛ باعث می شود آنها احساس کند که به خاطر کارآیی بخیلی خوبشان تنبیه در حال تنبیه شدن هستند. کار بیش از اندازه نتیجه معکوس نیز دارد. تحقیقات تازه ای که در استنفورد (Stanford) انجام شده است نشان می دهد که، زمانی که ساعات کاری از ۵۰ ساعت در هفته فراتر می رود، بهره وری به شدت پایین می آیدو زمانی که از ۵۵ ساعت بیشتر می شود، بهره وری به قدری پایین می آید که با ادامه کار هیچ پیزی عایدتان نمی شود.

    اگر مجبور هستید میزان کار نیروهای با استعدادتان را افزایش دهید، بهتر است موقعیت شغلی آنها را نیز ارتقا دهید. نیرو های خوب کار بیشتر را قبول خواهند کرد، اما اگر در این فرایند، شغلشان باعث اختناق و خفقان شود، آنها کارشان را ترک خواهند کرد. افزایش حقوق، ترفیع و تغییر مقام روش های مقبول افزایش حجم کار هستند. اگر شما فقط به دلیل با استعداد بودن افراد حجم کار آنها را افزایش دهید، بدون اینکه چیزی را تغییر دهید،آنها به دنبال شغلی خواهند رفت که چیزی را که لایق آن هستند را به آنها بدهد.

  2. آنها تشخیص نمی دهند که به کار های خوب پاداش بدهند و از آن تقدیر کنند

    نباید قدرت تقدیر و تشکر را نادیده گرفت. مخصوصا از آنهایی که بهترین عملکرد را دارند و ذاتا با انگیزه هستند. همه تجلیل و تقدیر را دوست دارند و مخصوصا آنهایی که به سختی کار می کنند و هر کار بتوانند انجام می دهند. مدیران باید با کارکنان خود در ارتباط باشند و کشف کنند که چه چیزی به آنها احساس خوبی می دهد (برای بعضی می تواند افزایش حقوق باشد و برای بعضی به رسمیت شناخته شدن در جمع)، سپس به خاطر کار خوب از آنها تقدیر کند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، برای کارکنان با عملکرد خوب این اتفاق زیاد خواهد افتاد.

  3. کارمندان برای آنها مهم نیستند

    بیشتر از نصف افرادی که شغل خود را ترک می کنند، به دلیل رابطه ای که با رئیس خود دارند این کار را می کنند. شرکت های باهوش مطمئن می شوند که مدیرانشان می دانند چگونه با انسان های بزرگ رفتار حرفه ای متعادلی داشته باشند. این های رئیسانی هستند که موفقیت کارکنانشان را جشن می گیرند، با آنهایی که روزهای سختی را می گذرانند همدردی می کنند، افراد را به چالش می کشند. حتی اگر باعث ناراحتی شود. روسایی که واقعا مراقب کارمندان خود نباشند نرخ خروج کارکنان از شرکت آنها بالا خواهد بود. غیر ممکن است برای کسی بیشتر از هشت ساعت در روز کار کرد که در حالی شخصا درگیر نشده اند و بجز سود تولید چیز دیگری برایشان مهم نیست.

  4. به تعهدات خود پایبند نیستن

    وعده دادن به افراد باعث می شود شما در موقعیتی قرار بگیرید که یا آنها را خیلی خوشحال خواهید کرد و یا شاهد رفتن آنها از شرکت خواهید بود. زمانی که به تعهدات خود عمل می کنید در دید کارکنان بزرگ جلوه می کنیدو چون ثابت می کنید که انسان قابل اعتماد و محترمی هستید (دو مشخصه بسیار مهم برای رئیسان). اما زمانی که به وعده های خود عمل نمی کنید، شما بی مسئولیت و نا محترم به نظر خواهید آمد. در نهایت اگر رئیس به تعهدات خود پایبند نباشد، دیگران چرا باشند؟

  5. افراد نا مناسبی استخدام می کنند و به افراد نامناسبی ترفیع می دهند

    نیرو های خوب و سخت کوش دوست دارند با افراد حرفه ایی مانند خودشان کار کنند. زمانی که مدیران زحمت استخدام نیرو های خوب را به خودشان نمی دهند، بی انگیزگی بزرگی برای نیروهایی که با آنها کار می کنند به وجود می آید. ترفیع نیروهای نا مناسب از آن هم بد تر است. وقتی شما تلاش می کنید، ترفیعی که به یک شخص چاپلوس داده شده است به شما نیز داده شود، توهین بسیار بزرگی است. تعجبی ندارد که افراد خوب کارشان را ترک کنند.

  6. آنها اجازه نمی دهند افراد علائق خود را دنبال کنند

    نیرو های با استعداد احساساتی هستند. فراهم کردن موقعیت هایی برای دنبال کردن علائق کارآیی آنها را افزایش داده و رضایت شغلی به همراه خواهد داشت. اما بسیار از مدیران می خواهند افراد در یک چارچوب کوچک کار کنند. این دسته از مدیران از این واهمه دارند که اگر حیطه تمرکز کارکنان گسترده تر شود از بهره وری آنها کاسته خواهد شد. این ترس بی اساس است. مطالعات نشان می دهند اشخاصی که می توانند در محل کار علائق خود را دنبال کنند، یک فرایند را تجربه می کنند. یک حالت سر خوشی ذهنی که انسان پنج برابر کارآمدتر از حالت نرمال است.

  7. نمی توانند مهارتهای افراد را گسترش دهند

    وقتی از مدیران در مورد بی توجهی نسبت به کارکنان شان سوال می شود، سعی می کنند خود را با کلماتی مانند “اعتماد داشتن”، “اختیار دادن” و “توانمند سازی” توجیح کنند. اینها کاملا مزخرف است. مدیران خوب مدیریت می کنند، مهم نیست چقدر نیرو ها با استعداد باشند. آنها توجه می کنند و مرتب گوش می کنند و پاسخ می دهند.

    مدیریت شاید یک شروع داشته باشد اما به طور حتم پایانی ندارد. زمانی که شما یک نیروی با استعداد دارید به شما بستگی دارد که شرایطی فراهم کنید بتواند مهارتهای خود را گسترش دهد. با ایتعدادترین کارکنان بازخورد می خواهند – بیشتر از کارکنانی که استعداد کمتری دارند – و وظیفه شما می باشد که این بازخورد را بدهید. اگر این کار را نکنید بهترین نیرو های شما خسته و از خود راضی خواهند شد.

  8. نمی توانند خلاقیت آنها را به کار بگیرند

    کارکنان مستعد به دنبال این هستند که در هر چیزی که می بینند بهبود ایجاد کنند. اگر شما به دلیل اینکه از شرایط موجود راضی هستید توانایی آنها در تغییر ئ بهبود چیز ها را از بین ببرید، آنها از شغل شان متنفر خواهند شد. حبس کردن این اشتیاق ذاتی نه تنها آنها را محدود می کند بلکه شما را نیز محدود می کند.

  9. نمی توانند افراد را از نظر فکری به چالش بکشند

    رئیسان خوب کارکنان خود را به چالش می کشند تا چیزهایی را که غیر ممکن به نظر می رسند را اول انجام دهند. به جای تعیین اهداف کسل کننده و مرحله به مرحله، اهداف بزرگی تعیین می کنند که افراد را از حیطه آرامش بیرن می آورد. سپس مدیران خوب با تمام توانشان کمک می کنند که آنها موفق شوند. وقتی افراد با استعداد و باهوش مشغول کارشان آسان و خسته کننده باشد، به دنبال شغلی خواهند رفت که هوش و استعداد آنها را به چالش بکشد.

جمع بندی

اگر می خواهید بهترین نیرو های شما در شرکت شما بمانند، باید در مورد نحوه رفتار با آنها به دقت فکر کنید. با اینکه نیروهای خوب به سختی ناخن هستند، استعداد آنها گزینه های زیادی در اختیار آنها می گذارد. شما باید کاری کنید که آنها بخواهند برای شما کار کنند.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/249903

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *